همدان- رئیس شورای شهر همدان گفت: فشاری از سوی استانداری به شهردار و شورا نیست.

فشاری از سوی استانداری به شهردار و شورا نیست
به گزارش قدس آنلاین ، ابراهیم مولوی  به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده برگشت گنجنامه مسیری استراتژیک برای همدان است و قطعا باید مطالعات لازم در این زمینه از طریق مشاور انجام شود.
وی با اشاره به اینکه مطالعات لازم در زمینه زمین‌شناسی، توپوگرافی، زیست‌شناسی و آب باید درباره این پروژه انجام شود، افزود: قطعا نظرات کارشناسان برای اجرا و عدم اجرای این پروژه به کار گرفته می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه فشاری از جانب فرد یا نهادی برای اجرا کردن یا نکردن این پروژه وجود ندارد، تصریح کرد: اجازه دهند محیط همدلی و همکاری که در یک سال گذشته در شهر همدان شکل گرفته و همه در راستای توسعه همدان قدم برمی‌دارند ادامه یابد.
وی درباره وضعیت رینگ سوم شهر همدان نیز گفت: همدان زمانی که برای نخستین بار در ایران در سال ۱۳۰۷ دارای طرح شهرسازی به صورت طرح دوایر متحدالمرکز می‌شود، پیش‌بینی شده بوده که رینگ‌ها به طور کامل اجرا شود ولی موانع طبیعی باعث شده بخش‌هایی را ناقص اجرا کنند.
مولوی بیان کرد: رینگ سوم نرسیده به میدان امام حسن(ع) شروع می‌شود و در حدود پلیس‌راه همدان و میدان مریانج به رینگ فعلی وصل ‌می‌شود که بخش زیادی از ترافیک عبوری همدان را تامین می‌کند.
وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری و سردار همدانی ۱۰۰ درصد با هزینه جیب شهروندان همدانی احداث می‌شود ولی ۲۰ درصد شهروندان از این تقاطع‌اه عبور می‌کنند و مابقی مورد استفاده مردم استان‌های دیگر همچون کردستان، کرمانشاه و ایلام قرار می‌‎گیرد.
رئیس شورای شهر همدان تصریح کرد: ۶۰۰ هکتار از زمین‌های متعلق به شهرداری به محدوده شهری اضافه می‌شود و اجرای رینگ سوم از نظر مالی کمک خوبی برای شهرداری است.
وی درباره وضعیت شورای اجتماعی محلات نیز گفت: مصوبه شورای اجتماعی محلات انجام شده و در کمیته انطباق فرمانداری است و در حال رایزنی برای انجام کار هستیم.
مولوی بیان کرد: شورای اجتماعی محلات در کار اجرایی و سیاست‌گذاری دخالت نمی‌کنند و انتقال دهنده نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم و شهروندان به شورا برای تصمیم‌گیری‌های کلان هستند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ماندگارترین کار شورای شهر همدان در دوره پنجم چیست، گفت: کار ماندگار شورای شهر و شهرداری همدان اجرای محور فرهنگی و توریستی پیاده‌راه بوعلی، میدان امام و اکباتان بود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: در برنامه افتتاحیه تبریز ۲۸ که با شهردار و مدیران شهرداری حضور داشتیم به ولله شاید ۲۳ تا ۲۵ نفر از شهرداران مراجعه کرده و درباره این پروژه می‌پرسیدند که نشان می‌دهد کار ماندگاری بوده است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری جسارت به خرج داد و در این اوضاع اقتصادی و مالی به نتیجه رسیده است، بیان کرد: در سفر دولت تدبیر و امید به استان همدان اگر پروژه‌های شهرداری همدان نبود پروژه خاصی برای افتتاح نداشتند.
مولوی درباره وضعیت پردیس سینمایی نیز گفت: ۱۸ هزار متر زمین در دولت نهم برای پردیس سینمایی مشخص می‌کنند و شهرداری مکلف می‌شود برای ایجاد پردیس سینمایی زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد، در قرارداد واگذاری سرمایه‌گذار مکلف می‌شود در سه سال پروانه اخذ کرده، کار را شروع کند و کار را به اتمام رساند ولی عملا هیچ کدام انجام نشده است.
وی با بیان اینکه اداره ارشاد استان همدان مخالف این قضیه است چون معتقد است سرمایه‌گذاران کننده این کار نیستند، گفت: طرحی که برای پردیس سینمایی به شورای شهر همدان ارائه شد در آن یک بخش کوچکی برای سینما در نظر گفته شده بود و مابقی زمین قرار بود به واحدهای تجاری تبدیل شود.
رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه براساس این طرح مشخص نبود پردیس تجاری است یا اینکه پردیس سینمایی، گفت: مدیریت شهری به دنبال این بود تا با جابه‌جایی میدان بار از این منطقه فعلی، وضعیت آن مناطق را سامان ببخشید نه اینکه با این مجوزها اجازه بهم ریختگی بیشتری را بدهد؛ قرار نیست از چاله درآمده و به چاه در بیاید.
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.