معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: ۹ هزار و ۹۰۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات متنوع مشاوره‌ای کمیته امداد استان تهران در سال ۱۳۹۶ بهره‌مند شدند.

ارائه خدمات مشاوره‌ای به حدود ۱۰ هزار مددجوی استان تهران

به گزارش قدس آنلاین، علی کریمی اصل معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران بابیان اینکه خدمات مشاوره در کمیته امداد مکمل سایر خدمات حمایتی است، گفت: از وظایف مشاوران کمیته امداد راهنمایی و هدایت مددجویانی است که در شرایط اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹ هزار و ۹۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شدند، افزود: از این تعداد سه هزار و ۱۰۰ نفر از خدمات راهنمایی و مشاوره فردی و شش هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات راهنمایی و مشاوره گروهی بهره مند شدند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران ادامه داد : مددجویان با موضوعاتی از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق وعوامل مؤثر بر تحکیم بنیان خانواده آشنا شدند.

کریمی اصل با تاکید  بر اینکه یکی از موضوعات جلسات مشاوره تشویق زنان بدون همسر به ازدواج مجدد است، بیان کرد: با بهره مندی از خدمات تخصصی مشاوره ۱۷۶ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران اقدام به ازدواج مجدد کرده‌اند که ۱۵۹ نفر از آنها زنان مطلقه و ۱۷ نفر فوت همسر بودند و همچنین از طلاق ۱۴ نفر از آنها جلوگیری شد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون کمیته امداد استان تهران با ۴۶ مرکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره فردی به مددجویان نیازمند قرارداد و تفاهم‌نامه دارد که از این تعداد ۲۱ مرکز به‌طور رایگان به جامعه هدف خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.