۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد خبر: 598525

وزیر خارجه آلمان که به آفریقا رفته، در کنفرانسی خبری تأکید کرد که از نظر برلین حفظ «برجام» بسیار ضروری است و این کشور در راستای ماندن آمریکا در این توافق تلاش می‌کند.

حفظ برجام بسیار ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «توماس کویسی کوارتی» نایب‌ رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا بر حفظ برجام تأکید کرد.

ماس در مقر اتحادیه آفریقا گفت: «آلمان اعتقاد دارد حفظ توافق هسته‌ای با ایران، بسیار ضروری است و در صورت شکست این توافق یا کنار رفتن آمریکا از آن، (پیامدهایش) بر امنیت و ثبات منطقه تأثیر خواهد گذاشت.»

وی ادامه داد: «برلین تلاش زیادی به خرج می‌دهد تا آمریکا را برای ماندن در این توافق، قانع کند. اظهاراتی که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل چند روز پیش درباره برنامه هسته‌ای ایران داشت، چیزی جدیدی نداشت و قدیمی بود.»

نتانیاهو این هفته در آستانه موعد تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا درباره ماندن در برجام یا ترک این توافق، در یک نمایش تلویزیونی اسنادی را منتشر کرد که مدعی است مربوط به برنامه هسته‌ای ایران است. اکنون مشخص شده که این اسناد قدیمی و بخشی از پرونده مختومه‌شده «ابعاد احتمالی نظامی» هستند.

نائب‌رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به قطع روابط مغرب با ایران پرداخت و گفت: «اتحادیه آفریقا به تصمیم‌ها و دیدگاه‌های مغرب درباره روابطش با ایران احترام می‌گذارد.»

وی تصریح کرد: «اتحادیه آفریقا با مغرب در ارتباط است و با این کشور درباره مسایل مهم مشترک از جمله ایران صحبت می‌کند.»

روز سه‌شنبه مغرب، با متهم کردن ایران به حمایت از گروه نظامی-سیاسی «جبهه پولیساریو»، روابطش را با ایران قطع کرد. ایران، حزب‌الله لبنان و الجزایر همگی این اتهام را رد کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.