تربت جام ـ نماینده مردم تربت جام، باخرز و تایباد در مجلس شورای اسلامی از قانون اصلاح تابعیت در تابستان سال جاری خبرداد وگفت: حدود ۲۳ هزارنفر در حوزه انتخابیه فاقد شناسنامه و مشکوک تابعه هستند که لازم است تعیین تکلیف شوند.

 قانون اصلاح تابعیت برای ۲۳هزار نفر فاقد شناسنامه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلیل رحیمی جهان آبادی  گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده برای وضعیت تابعیت در منطقه از تمامی خدمات عمومی و قانونی محروم هستند و لازم است قانون اصلاح تابعیت در مجلس شورای اسلامی صورت گیرد تا افراد مشکوک تابعه ساماندهی شوند.

وی گفت: در کل کشور  نیز ۷۰۰ هزارنفر فاقد شناسنامه وجود دارد که لازم است درباره این افراد شفاف سازی شود هرچند هنوز از تعداد آمار فاقدین شناسنامه بصورت رسمی وجود ندارد اما آمار غیر رسمی حکایت از همین تعداد فاقد شناسنامه در کشور است.

نماینده مردم تربت جام، باخرز و تایباد در مجلس شورای اسلامی درادامه از ماده قانون ۴۵ قانون ثبت احوال انتقاد کرد وگفت: این ماده قانونی دارای اشکالاتی است که باید بندهایی از آن حذف و یا اصلاح شود و احراز تبعیت از بندهایی که تابعیت افراد را با مشکل مواجه کرده است و استعلام از نهاد امنیتی در صورت داشتن پرونده حتی جزیی حقوقی تابعیت افراد را نقض می کند و بحث اصلاح امنیتی را محدود خواهیم کرد.

عضو کمیسیون قضایی در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تابعیت حق مردم است و هیچ دولتی نمی تواند تابعیت را نقض کند و این نقض آشکارا از حقوق بشر است.

وی گفت: رفع این مشکلات نیازمند راهکار خواهد بود و  تا تابستان ۹۷ اصلاح قانون تابعیت انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.