رئیس اتحادیه کشوری املاک معتقد است بهترین واکنش اتحادیه نسبت به آمار اخیر بانک مرکزی مبنی بر رشد نزدیک به 30 درصدی قیمت مسکن در تهران طی فروردین ماه سال جاری، «سکوت» است.

بهترین واکنش به آمار بانک مرکزی، سکوت است

 مصطفی قلی خسروی به قدس آنلاین گفت: اتحادیه که نباید در قبال این گرانی پاسخگو باشد چون ما سیاستگذار بازار مسکن نیستیم و تنها امانت فروشیم! لذا بانک مرکزی و هر مرجعی که آمار می‌دهد خود باید پاسخگو باشد و به مردم بگوید چرا مسکن گران شده.

وی افزود: نمی‌شود که خودمان آتش را بیفروزیم، خودمان در آن بدمیم و بعد هم خودمان فریاد بزنیم که ایها الناس سوختیم ما را نجات دهید! به باور من در مقطع زمانی فعلی فقط باید سکوت کرد تا مردم و البته گذشت زمان، وضعیت بازار را روشن کنند.

قلی خسروی با بیان اینکه بازار مسکن در آستانه رونق قرار گرفته است، ادامه داد: به عنوان فردی که 27 سال است در اتحادیه هستم و 50 سال است مشاور املاکم هر حرفی بزنم تشنج‌آفرین است. اگر به مردم بگویم دست نگه دارید و خرید و فروش نکنید که اشتباه است. مالکان هم منتظر هستند از زبان من به مستاجران، خواسته های خود را تحمیل کنند.

اضافه می‌شود بانک مرکزی اخیراً در گزارشی اعلام کرده متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در فروردین 97 نسبت به فروردین سال گذشته 29.5  درصد (یک تا 4 میلیون تومان در هر متر مربع) افزایش یافته است. این گزارش همچنین به کاهش 60 درصدی معاملات در فرودین امسال نسبت به اسفند 96  و 5/8 درصدی نسبت به فروردین ماه سال گذشته اشاره می‌کند.

گفتنی است اغلب کارشناسان، کوچ نقدینگی از بازار ارز به مسکن در پی برخورد با سوداگران، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و در مجموع تلاش مردم برای حفظ ارزش دارایی خود را که در چند ماه گذشته بالغ بر 40 درصد با افت ارزش مواجه شده، عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.