قدس آنلاین/ فرزانه غلامی: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، رکوردشکنی طلا و سکه را در روزهای اخیر، ناشی از افزایش شدید تقاضا در بازار و برحلاف روند جهانی قیمت اونس دانست و تاکید کرد: این قیمت‌ها کاذب است و فعالان بازار خرید و فروش را متوقف کرده‌اند.

توقف خرید و فروش در بازار طلا/ حتی نمی‌شود یک ساعت آینده را پیش‌بینی کرد

محمد کشتی آرای به قدس آنلاین گفت: از هفته گذشته به این سو قمیت جهانی طلا سیر نزولی داشته اما در داخل کشور از آن جایی که با کاهش پیش فروش سکه مواجه بودیم، تقاضا تا حد زیادی برای خرید فیزیکی طلا و با سررسید نزدیک، افزایش یافته و صاحبان سرمایه به بازار هجوم آورده‌اند.

این فعال بازار طلا و سکه، طلای 18 عیار بالای 190 هزار تومانی و سکه 2 میلیون و 60 هزار تومانی را رکوردی تازه در بازار توصیف کرد که از تلاش مردم برای تبدیل نقدینگی به سرمایه امن ناشی شده است.

کشتی آرای ادامه داد: در گذشته هم گاهی شاهد افزایش تقاضا بودیم اما متأسفانه امروز حتی نمی‌شود یک ساعت آینده را پیش‌بینی کرد. فعالان معاملات را متوقف کرده‌اند چرا که حباب بازار را فرا گرفته و قیمت‌ها غیرواقعی است. به گفته کشتی آرای نوسان در ذات بازار طلا و سکه نهفته است اما رکودرزنی این روزها، نوسانی حاد بر بازار حاکم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.