قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:کارگردان انیمیشن «آقای گوزن» در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس آنلاین گفت:اگر حمایت‌های لازم از انیماتورها و کارگردانان جوان صورت بگیرد استعدادهای خوبی در این زمینه در شهرستان‌ها وجود دارد که هنوز شناخته نشده‌اند.

تولید انیمیشن هنوز جدی گرفته نشده است

سید مجتبی موسوی کارگردان و انیماتورانیمیشن «آقای گوزن» که با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی ساخته شده است در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس آنلاین در رابطه با شیوه ساخت این انیمیشن و موفقیت‌های داخلی و خارجی این انیمیشن گفت: آقای گوزن یک انیمیشن 9دقیقه‌ای است که به شیوه استاپ موشن ساخته شده است.

وی تصریح کرد:ایده اولیه این انیمیشن که از یک بر اساس یک اتفاق واقعی صورت گرفته است سه سال پیش به فیلمنامه تبدیل شد و ساخت آن در نیمه دوم سال ۹۴ آغاز و حدودا ۲ سال به طول انجامید که مراحل ساخت دکور و عروسک آن در تهران و انیمیت و تصویربرداری آن در مشهد انجام شد.این داستان دارای 10 شخصیت است و قصه آن در فضایی نامعلوم می‌گذرد و داستان بر اساس اخلاق و انسانیت شکل گرفته است و نقش اول آن را آقای گوزن دارد.

وی در توضیح استفاده از این سبک انیمیشن گفت: با اینکه این سبک یکی از سخت‌ترین،پر هزینه‌ترین و زمان برترین سبک‌های ساخت انیمیشن است ولی یکی از سبک‌های مورد علاقه من است و چون کار دست است می‌تواند بر روی مخاطب تاثیر زیادی بگذارد و شاید یکی از دلایل انتخاب این سبک هم همین علت است.

موسوی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چه کردید که این انیمیشن به سبک جهانی ساخت این گونه آثار نزدیک شود گفت: من بعد از ساخت اثر قبلی‌ام «ضبط صوت» تا مدتی هیچ تولیدی نداشتم و تمام وقتم را صرف مطالعه و کسب تجربه کردم تا در این کار به یک کیفیت مطلوب دست پیدا کنم و با کمک دوستانم توانستیم که این انیمیشن را با یک کیفیت بین المللی عرضه و تولید کنیم تا برای حضور در جشنواره‌های خارجی حرفی برای گفتن داشته باشد.

این کارگردان افزود: با توجه به اینکه در این چند سال گذشته توانسته‌ایم در زمینه تولید انیمیشن موفقیت‌های زیادی بدست بیاوریم ولی به نظرم هنوز برای بدست آوردن موفقیت‌های بیشتر و پیشرفت‌های چشمگیرتر راه زیادی در پیش داریم و بخش اعظمی از این قضیه هم به خود تولید کنندگان بر می‌گردد که تولید این آثار را جدی بگیرند.

آقای گوزن برای گروه سنی بزرگسال تهیه و ساخته شده است که به نظرم حضور و دیده شدنش درمیان آثار زنده سینمایی در بخش اصلی مسابقه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر که توانست لوح تقدیر این بخش را از آن خود کند اتفاق مهمی بود که بعد از چند سال در انیمیشن کشور رقم خورد. همچنین از دیگر موفقیت‌های بین المللی آقای گوزن می‌توان به حضور در جشنواره انسی فرانسه و همچنین بازار جهانی فیلم برلین اشاره کنم و بزودی هم در ادامه حضور بین المللی‌اش در جشنواره زاگرب هم شرکت خواهد داشت.

موسوی با اشاره به اینکه اگر حمایت‌های لازم از انیماتورها و کارگردانان جوان صورت بگیرد استعدادهای خوبی در این زمینه در شهرستان‌ها وجود دارد که هنوز شناخته نشده‌اند گفت: آنچه که به نظرم بسیار اهمیت دارد، با وجود مشکلات مختلف در عرصه ساخت انیمیشن همچون مشکل مواد اولیه و تجهیزات، اگر هنرمند برای تولید اثر تلاش، خلاقیت و پشتکار داشته باشد، می‌تواند انیمیشنی فاخر همراه با کیفیت مناسب که سبب جذب مخاطب می‌شود، تولید کند و در این مسیر الزاما نیازی به حضور در شهرهای بزرگ و پایتخت را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.