سمنان - استاندار سمنان بابیان اینکه در حوزه اشتغال موفق به رشد دودرصدی سهمیه خود در کشور شدیم، گفت: طی سال جاری فرصت‌های شغلی در استان ۱.۵ برابر افزایش خواهد داشت.

استان سمنان موفق به رشد ۲ درصدی سهمیه خود در حوزه اشتغال شد

 به گزارش قدس آنلاین، سید شهاب الدین چاووشی در سی و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه استان در اشتغال، موفق به رشد دو درصدی سهمیه خود در کشور شد، ابراز داشت: اقدامات انجام‌شده پیرامون اشتغال خوب اما ناکافی است بنابراین به دنبال افزایش ۱.۵ برابری فرصت‌های شغلی هستیم.

وی بابیان اینکه اشتغال در استان سمنان به یکی از دغدغه‌های مهم در خانواده‌ها تبدیل‌شده است، افزود: بیشترین آمار بیکاری را فارغ‌التحصیلان بی‌کار تشکیل می‌دهند که باید با توجه به این آمار برای کاهش بیکاری به دنبال افزایش مهارت‌آموزی باشیم.

 استاندار سمنان بابیان اینکه رشته‌های تحصیلی دانشجویان و مهارت‌های آن‌ها باهم تطابق ندارد، ابراز داشت: با بهره‌گیری از امکانات موجود و همکاری بخش خصوصی و مدیران اقتصادی می‌توان مشکلات موجود در حوزه اشتغال را برطرف کرد.

چاووشی بابیان اینکه فرهنگ‌سازی برای تقویت تولید و اشتغال با توجه به شعار سال در دستور کار استانداری قرار دارد، تصریح کرد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری در جامعه باید تدبیری اندیشه کرد که سوق دادن جامعه جوان به سمت مهارت‌آموزی می‌تواند یکی از این راهکارها باشد.

 وی بابیان اینکه باید از قابلیت‌های بخش اقتصادی و بازرگانی برای رفع مشکلات استفاده کنیم، افزود: بی‌شک احصاء ظرفیت‌ها و شناخت نقاط ضعف و قوت می‌تواند ما را در راستای برنامه‌ریزی‌های بهتر سوق دهد لذا باید از الگوی اقتصاد مقاومتی برای رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه بهره برد.

استاندار سمنان با اشاره به‌احتمال خروج آمریکا از برجام اضافه کرد: برای برون‌رفت از پیامدهای ناشی از این موضوع و رفع بحران باید به توان داخلی تکیه کنیم که استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولیدکننده داخلی می‌تواند ما را در این حوزه از بیگانگان بی‌نیاز کند.

مبنع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.