کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: چرا باید در بیکارترین استان کشور، نیمی از نیروهای بازسازی مناطق زلزله زده غیربومی باشند.

چرا باید نیمی از شاغلین بازسازی نقاط زلزله‌زده غیربومی باشند

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند امروز جمعه در شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به برپایی نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: در بازدید از نمایشگاه تولید کنندگان استان از عدم خرید کالاهای تولیدی آنها توسط ارگان های دولتی گلایه داشتند که گلایه به حقی نیز بود.

وی خطاب به مسئولان استانی تاکید کرد: چرا کالای با کیفیت تولیدی در استان به استان های دیگر صادر می شود اما در خود استان و توسط مسئولان استانی خریداری نمی شود؟

استاندار کرمانشاه از برگزاری نشستی برای جمع بندی نهایی در خصوص خرید کالاهای تولیدی در استان توسط دستگاه های استان خبر داد و گفت: باید ارگان های استان مکلف به خرید کالاهای تولیدی داخل استان شوند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه یکی از قطب های تولید سیمان در کشور است، گفت: ورود هر نوع سیمان به استان به جز سیمان رایگان بنیاد مستضعفان برای بازسازی مناطق زلزله زده، ممنوع است.

بازوند تصریح کرد: تا زمانی که ۲ کارخانه سیمان در استان وجود دارد، لزومی ندارد سیمان مورد نیاز از خارج استان خریداری شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد:ما باید به این موضوع اهتمام داشته باشیم تا تولید استان رونق بگیرد.

استاندار کرمانشاه از اشتغال ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر در بازسازی نقاط زلزله زده استان خبر داد و گفت: متاسفانه نیمی از این افراد غیربومی هستند.

وی بازسازی نقاط زلزله زده را فرصتی برای اشتغال زایی دانست و افزود: چرا در بیکارترین استان کشور نیمی از نیروهای شاغل در مناطق زلزله زده باید غیر بومی باشند!؟

بازوند از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این زمینه انتقاد کرد و افزود: بنیاد مسکن اعلام کرده اداره کار استان نیروی لازم را به آنها معرفی نکرده است و آنها مجبور به تامین نیروی لازم از خارج استان شده اند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: این مسئله باید روشن شود و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید پاسخ دهد که چرا با وجود این تعداد بیکار در استان، نیروی لازم معرفی نشده است.

وی به اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان توسط مجلس در قالب اعتبار ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی استانها اشاره کرد و گفت: سهم استان کرمانشاه از این اعتبار خیلی اندک و تنها حدود ۱۸ میلیارد تومان است.

بازوند خاطرنشان کرد: در حالی که استان کرمانشاه به عنوان بیکارترین استان کشور از این اعتبار سهم ۱۸ میلیارد تومانی دارد که استان کرمانشاه با ۹ درصد بیکاری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان سهم دریافت کرده است.

وی از بررسی این موضوع خبر داد و گفت: قطعا با رئیس و مسئولان مربوطه در مجلس در این زمینه صحبت خواهیم کرد تا دلایل آن را متوجه شویم تا حداقل اگر اتفاقی نیفتاد و اضافه نشد، خودمان دلیل آن را متوجه شویم.

استاندار کرمانشاه گفت: از بودجه امسال کشور حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان شناور است که ما برای جذب بیشتر اعتبارات شناور باید چانه زنی و لابی گری قوی مدیران استان را شاهد باشیم.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه ردیف های بانام و بی‌نام بودجه را به دستگاه ها ابلاغ کنند فعالیت مدیران در این زمینه  آغاز شده و زودتر تخصیص بگیرند.

استاندار کرمانشاه بر استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس برای این موضوع تاکید کرد و گفت: برای ردیف‌های بی‌نام که سهم استانها مشخص نیست، مدیران باید حداقل ۳ درصد این اعتبارات را جذب کنند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.