قدس آنلاین-جلیل قخرایی : سیزدهمین شب شعر فیض حضور با شعار انتظار؛امید،زندگی" در مشهد برگزار می شود .

سیزدهمین شب شعر فیض حضور در مشهد برگزار می شود

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام علی عدالتی مجد دبیر این شب شعر گفت:به مناسبت ایام نیمه شعبان میلاد مسعود حضرت ولی عصر(عج) و دهه مهدویت در ادامه برگزاری سلسله شب های شعر فیض حضور سیزدهمین شب شعر با شعار"انتظار؛ امید، زندگی" در تالار شهر مشهد میدان شهداء برگزار می شود.

این همایش بزرگ ادبی که به همت انجمن ادبی فردوسی به نمایندگی چند انجمن ادبی و هیئات مذهبی با همراهی فرهنگسرای انتظار شهرداری مشهدو روزنامه شهرآرا و شورای اجتماعی محلات مشهد قرار بود روز جمعه بر گزار شود روز دو شنبه و در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۷ از ساعت ۲۰ تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه و با شعرخوانی شاعران معروف ایران و استان از جمله اساتید دکتر سید علی موسوی گرمارودی، دکتر افشین علاء و ناصر فیض برگزار می شود.

انتظار و آینده جهان و بشریت، وی همچنین به موضوعات محوری این کنگره -

-وظایف منتظران و عدالت خواهان جهان

-انتظارو مدیریت مصلحانه جهانی

-جایگاه دعا و مقاومت در تفکر مهدویت

-زندگی، امید و بشارت در حاکمیت عدل مهدوی

-نقش هدایت شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری در عصر غیبت

از جمله موضومی باشد.

وی از شعرای سراسر کشور خواست آثار خود را به  فرهنگسرای انتظار، روزنامه شهرآرا و یا از طریق پیامک و پیام رسان به شماره همراه دبیرخانه ۰۹۱۵۱۰۲۲۳۰۹ ارسال نمایند.

عدالتی دبیر انجمن ادبی فردوسی افزود از سال ۸۴ تا کنون بیش از ۳۰ شب شعر آیینی حماسی و انقلابی با عنوان های فیض حضور، سپندوار، شب شاعران، مادرانه کوثر، حنجره های جاری، هنر آسمانی، از قبیله سلمان و بزم شعر فردوسی در مشهد اجرا نموده ایم و با حدود ۷۰۰ شاعر جوان و پیشکسوت از سراسر کشور توانسته ایم ارتباط ادبی برقرار کنیم و مقدمات بانک اطلاعات شاعران آیینی را با مشخصات ۶۵۶ شاعر در فرهنگسرای انتظار فراهم آوردیم.

وی در ادامه گفت در طول این مدت حدود ۵۰ نفر از شاعران برجسته کشور از استانهای مختلف و خراسان و کشورهای فارسی زبان در این همایشهای ادبی آثار خود را عرضه نموده اند از آن جمله اساتید؛ علی باقرزاده "بقا" حمید سبزواری غلامرضا شکوهی شاهرخ اورامی سید علی موسوی گرمارودی مرتضی امیری اسفندقه یوسفعلی میر شکاک علیرضا قزوه محمد کاظم کاظمی حمید رضا برقعی محمد جواد غفور زاده "شفق" سید رضا موید محمد علی مجاهدی "پروانه" محمود اکرامی فر سعید بیابانکی افشین علاء مصطفی محدثی حسین اسرافیلی رضا اسماعیلی امیر برزگر مهدی سیاری صابر امامی سید ابوطالب مظفری عباس ساعیهادی منوری و... و.

در شب شعر سیزدهم "فیض حضور" نیز بیش از ۲۰ شاعر آثار خود را ارائه می نمایند. از مردم و هنر مندان دعوت می کنم در این شب شعر حضور پر شور و هنرپرورانه داشته باشند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.