اصفهان- مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: سال گذشته در استان اصفهان تعداد ۱۲۸ پروژه محرومیت زدایی از محل اعتبارات قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا کردیم.

اجرای ۱۲۸ پروژه محرومیت زدایی در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ احسان‌اله رضاپور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اینکه در قانون ذکر شده بسیج سازندگی در اجرای پروژه های عام المنفعه و غیر انتفاعی ورود پیدا کند، رسالت ما نیز همین بوده و ما به دنبال کسب سود از طرح های اجرای شده، نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به مناطق محروم در اولویت فعالیت های سازمان بسیج سازندگی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته با اعزام ۳۰ هزار نفر در قالب ۴۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استانی و فرا استانی کارهای خوبی انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۳ میلیارد تومان پروژه های اجرایی از محل کمک خیران برای اصلاح راهها، اصلاح شبکه آبرسانی روستاها و اصلاح قنوات هزینه شده است، تصریح کرد: با پرداخت ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی ۷۰۰ طرح راه اندازی و برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

وی گفت: افراد متقاضی برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی می توانند به سایت ebsvam.ir مراجعه و ثبت نام کنند تا پس از ارایه مستندات طرح های پیشنهادی و مورد توافق قرار گرفتن طرح ها از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

سرهنگ رضاپور اظهارکرد: در حال حاضر ۱۹ عرصه در بحث پرورش شترمرغ، بوقلمون، پرورش بلدرچین، ماهی، تولید کود کمپوست، پرورزش زنبور عسل، کشت قارچ و ایجاد گلخانه برای اجرا آماده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان اصفهان تعداد  ۱۲۸ پروژه محرومیت زدایی از محل اعتبارات قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا شد، افزود: مقام معظم رهبری به قرارگاه خاتم الانبیاء که رقیب بخش خارجی است، دستور دادند از محل درآمد پروژه‌ها در مناطق محروم، پروژه‌های جدید اجرا شود؛ از این رو از محل درامد این پروژه ها ۱۲۸ پروژه جدید اجرا کردیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: طی ۴ سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان در استان از محل اعتبارات خاتم الانبیاء هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار هکتار از بیابان های استان اصفهان توسط بسیج سازندگی با کاشت ۲ میلیون اصله نهال تاغ و گز بیابان‌زدایی شده است، تصریح کرد: سال گذشته پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شمال اصفهان به دشت سجزی با احداث ۱۵ کیلومتر کانال خاکی انجام و از ورود شن های روان به شهر اصفهان جلوگیری  به عمل آمد.

سرهنگ رضاپور در ادامه با بیان اینکه برای حمایت از کالای ایرانی سال گذشته ۳۶۴ نشیت برای ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی برگزار و ۳۲ هزار نفر در این جلسات شرکت کردند، گفت: امسال نیز با رویکرد فرهنگسازی و گفتکمان سازی در بحث مایت از کالای ایرانی ورود پیدا خواهیم کرد و اعتبارات را برای حمایت از تولید داخلی و آموزش کسب و کار هزینه می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.