همدان - معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: بیش از ۱۵۰ شبکه رادیو و تلویزیونی با ۵۰ زبان فراملی اندیشه‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهانی تبلیغ می‌کنند.

۱۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی اندیشه‌های انقلاب را تبلیغ می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین ، علی دارابی در آیین افتتاحیه جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی با بیان اینکه همدان قطب گردشگری ایران است، اظهار کرد: اگر حمایت‌ها نبود چنین برنامه‌های با محتوا ساخته نمی‌شد.

وی با بیان اینکه ما ایرانی‌ها در بسیاری از عرصه‌ها پیشتاز هستیم، افزود: مخاطبان اصلی در پویانمایی، کودکان هستند که تحت تاثیر این برنامه‌ها قرار می‌گیرند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه فرهنگ الگوهای رفتاری و آداب و رسوم ما تحت تاثیر برنامه‌ها قرار می‌گیرد، افزود: همه فرهنگ عمومی ما در تسخیر پویانمایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز بزرگترین کمپانی‌های انیمیشن در اختیار صهیونیست‌ها و غربی‌هاست، عنوان کرد: در باور غربی‌ها ارزش‌های برتر نزد آنهاست.

دارابی با اشاره به اینکه دشمن برای صدور ارزش‌های غربی (دخالت، تجاوز و آدم‌کشی) از طریق جنگ نرم وارد میدان شده است، گفت: امروز بیش از ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان علیه کشور برنامه تولید دارند که هر کدام ایمان و باورهای جوانان را نشانه گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ما باید نهضت و انقلاب بزرگ را در عرصه فرهنگ و هنر راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: یکی از راه‌های حفظ و صیانت از خانواده تولید انیمشین با محتوا و صدور آن به سایر نقاط جهان است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه در از زمان نخستین فراخوان جشنواره بیش ازیک هزار ۱۱ اثر به  دبیرخانه ارسال شد، افزود: بیش از ۷۰ درصد آثار مربوط به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه به مناسبت این جشنواره، هفته فرهنگی –هنری در تمام شهرستان‌های  استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امید است با همت بلند بتوانیم دبیرخانه دائمی جشنواره را در همدان داشته باشیم.

دارابی با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره برنامه مختلف تدارک دیده شده است، گفت: دشمنان می‌خواهند امید را از نسل جوان بگیرند لذا ما باید با حمایت تولیدات داخلی و کالای ایرانی این امید را از آنها بگیریم.

وی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما مفتخر است که برای اقشار مختلف برنامه تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی به ۵۰ زبان فراملی اندیشه‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهانی تبلیغ می‌کنند که از این طریق می‌توانیم پیام فرهنگ‌ساز مردم را به سراسر دنیا منعکس کنیم.

دبیرخانه دائمی پویانمایی به همدان منتقل شود

محمدناصر نیکبخت شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی در همدان با بیان اینکه افتخار می‌کنم همدان میزبان اساتید و بزرگان است، اظهار کرد: تک تک این افراد حرفی برای گفتن در کشور دارند.

وی بابیان اینکه برگزاری جشنواره میسر نبود مگر با همت شایسته صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، افزود: برگزاری این جشنواره همواره شور و نشاط را در بین کودکان و شهروندان همدانی ایجاد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه از آقای دارابی دو خواسته دارم که امید است مورد موافقت قرار گیرد، نخست آنکه سال گذشته استان کهگیلویه متحمل مصیبت‌هایی شد و استدعا دارم تا یکی از برنامه‌ها به آن استان برده شود، گفت: همدان به عنوان قطب انیمیشن در کشور محسوب می‌شود و در این مهم زبانزد است.

وی با بیان اینکه با توجه به آنکه استعدادهای فراوانی در استان وجود دارد و حال به دنبال آن هستیم که قطب فرهنگی کودکان را در همدان داشته باشیم، افزود: در شعر، تئاتر، فیلم، کتاب کودکان در همدان موفق شدیم و حال با همه این موفقیت‌ها تقاضا دارم که دبیرخانه دائمی جشنواره به همدان واگذار شود و در این زمینه خود نیز همکاری می‌کنم.

نیکبخت با اشاره به اینکه بزرگان بسیاری در همدان وجود دارد که در این زمینه می‌توان به تدوین و تنظیم دانشنامه ۱۲۰ جلدی بزرگان اشاره کرد، گفت: با توجه به تعداد زیاد بزرگان و پیشکسوتان استان این دانشنامه در ۱۴۰ جلد تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه تقاضای دوم این است که ساخت ۱۰ شخصیت و بزرگ همدانی به صورت انیمیشن ساخته شود، یادآور شد: باید از این فرصت به دست آمده بهترین بهره‌وری را داشته باشیم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه ابداع همه امور از قرن‌های گذشته توسط ایرانی‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: بر اساس شواهد در شهر سوخته اولین چشم مصنوعی توسط ایرانیان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ایران تاریخ بلندی دارد و باید آن را بررسی کنیم، تصریح کرد: با قاطعیت می‌گویم هیچ نقطه‌ای از جهان تاریخ همدان را ندارد و ما باید آن را پاس بداریم.

فعالان عرصه پویانمایی حمایت شوند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه جشنواره پویانمایی استعدادها را کشف می‌کند، گفت: این جشنواره فرهیختگان را به همگان معرفی می‌کند.

مهدی دهقان‌نیری شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی با بیان اینکه در برگزاری نخستین جشنواره پویانمایی تلاش شد تا فرهیختگان معرفی شوند، اظهار کرد: در این جشنواره بسیاری از استعدادها کشف می‌شود.

وی با بیان اینکه این نهضت آغاز شده نیاز به سرباز دارد، افزود: باید از این سربازان به صورت جدی حمایت شود.

در این مراسم از خانواده‌های شهید حمید هاشمی، مرحوم سید صادق حجازی، شهید طالبیان تجلیل به عمل آمد.

همچنین در بخش دیگر از حسین حلیمی، محمدحسین صلواتیان، حسن رابطی، شوکت حجت، مهوش افشاری، سعید توکلیان، امید خوش‌نظر، سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهرام عظیمی، سعید زارع، عمار عیسی شمسی، مصطفی رحمان‌دوست تقدیر و تجلیل شد.

در قسمت پایانی از داوران بخش هویت بصری؛ مسعود نجابتی، علیرضا پورشکوری، محمد روح‌الامین، و در بخش داروان جلوه بصری؛ امیرسحرخیز، مجید شعبان‌پور، امیر رضا معتمدی، در بخش داوران عنوان‌بندی: ابراهیم حقیقی ، مجید یوسف‌زاده، امیر مهران، در بخش داوران فیلمنامه: محمد میرکیانی، حمید رضا حافظی، افسانه شعبان‌نژاد، امیر حسینیون، در بخش داروان دانشجویی: محمدعلی صفورا، احمد سفلایی، محمد امین همدانی، سمیه کاظم‌بیگی و در بخش آموزشی لوح تقدیر به طور مشترک به وریا نیک‌منش و مریم هاشمی‌نژاد داده شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.