رشتخوار -معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت:دولت به دنبال ایجاد اشتغال است و به کسانی وام می دهد که بتوانند وام و اقساط آن را از محل شغل ایجاد شده پرداخت نماید و به دنبال بدهکار کردن مردم به بانک ها نیست.

دولت به دنبال ایجاد اشتغال است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، دکتر سید ابوالفضل رضوی، در شورای اداری شهرستان رشتخواردر خصوص عملکرد بانک ها و نحوه  تعلق گیری وام به پروژه های قابل اجرا با توجیه اقتصادی، گفت: بانک ها برای اشتغال روستائیان و عشایر باید هر طرحی که در سامانه کارا ثبت شده باشد و به تایید کمیته فنی فرمانداری و کمیته فنی استان رسیده باشد، به آن رسیدگی کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور توضیحات مفصلی در خصوص وام های قابل پرداخت به طرح ها و پروژه های ارائه شده به بانک ها داد و افزود: سهم استان خراسان رضوی از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۶۱۰ میلیارد تومان بوده و بر اساس شاخص بیکاری و جمعیت روستایی و معکوس درآمد خانوارها بین شهرستان ها تقسیم شده است.

رضوی تصریح کرد: همه مشکلات قابل حل شدن است ولی باید در ابتدا خودمان را باور داشته باشیم و از این جهت باید اول خودمان به مسائل کاری خود رسیدگی کنیم.
وی همچنین  به مطالبات مردم شهرستان رشتخوار در خصوص  دوبانده شدن جاده رشتخوار و خواف، گازرسانی و بحث آسفالت  محور جاده ای جنگل، استخدام دهیاران، آنتن دهی تلفن همراه در نقاط کور و تامین اعتبار برای چند پروژه قول مساعد داد.

فرماندار شهرستان رشتخوار هم در این جلسه گفت: در این شهرستان سه پروژه مجتمع های عظیم فولادی ریل گذاری های صورت گرفته  و در حال راه اندازی است که امید است تا پایان دولت دوازدهم شاهد افتتاح این سه مجتمع (فولاد قائم امیدنور، فولاد شکفته و احیاء سپاهان) باشیم که با راه اندازی و فعال شدن این مجتمع ها قریب به ۲۰۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۳۰۰۰ فرصت شغلی غیر مستقیم در شهرستان ایجاد خواهد شد.
خالقداد عرب در ادامه با اشاره به برکات اولین سفر دکتر رضوی به شهرستان رشتخوار در سال ۹۵ ، بیان کرد: در اولین سفر وی طرح اجرایی پروژه عظیم گازرسانی به ۱۱ روستای شهرستان، با بهره گیری ۱۵ هزار نفر از جمعیت دهستان آستانه کلید خورد و یک کار جهادی در کمتر از یکسال با حمایت های مسئولین به بهره برداری رسید و اکنون شهرستان رشتخوار در حوزه گازرسانی ۲۱ درصد از شاخص گاز در استان بیشتر است.

 وی گفت:  در بحث آب شرب بهداشتی در شهر رشتخوار و شهر جنگل امروز هیچگونه مشکلی در خصوص کمیت و کیفیت آب نداریم و در حوزه آبرسانی روستایی با طرح ها و پروژه های انجام شده، روستاهای شهرستان رشتخوار صد درصد از این نعمت بهره مند شده اند.

عرب افزود: همچنین در بحث اصلاح شبکه های آب روستایی و شهری، هم در شهر جنگل و هم در شهر رشتخوار و روستاهای تابعه اصلاحات شبکه های قدیمی در حال انجام است و در بحث راه های روستایی، قریب به ۸۰ درصد روستاها از راه های مناسب بهره مند هستند.
فرماندار رشتخوار در ادامه اذعان داشت: ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان رشتخوار، روستایی است و در بحث اشتغال و اعتبارات اشتغال زایی، اعتباری که در ارتباط با تبصره ۱۸ بوده، ۱۶ میلیارد برای شهرستان رشتخوار در نظر گرفته شده و مبلغ ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهمیه شهرستان است. از مسئولین انتظار می رود با عنایت به اینکه بیشتر جمعیت شهرستان رشتخوار روستایی است در ارتباط با تخصیص اعتبارات با بهره پایین مساعدت های لازم انجام گیرد.
فرماندار رشتخوار، با اشاره به  حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: انقلابی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار ایجاد شده است و آرزوی دیرینه مردم که تجهیز بیمارستان حضرت زهرا(س) رشتخوار بوده، برآورده شده است و در چند روز پیش اتاق عمل این بیمارستان هم افتتاح شد. همچنین پیرو سفرهای انجام شده ۱۴ پروژه مرکز خدمات جامع سلامت در روستاهای شهرستان در حال تکمیل است.
عرب  در ادامه به اقدامات دیگری از قبیل؛ اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی در شهر و روستاها، جدول گذاری، آسفالت و توسعه معابر روستایی و همچنین جذب سهمیه قیر و انقلاب آسفالت در شهر و روستاها اشاره ای داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.