رشتخوار – معاون وزارت آموزش و پرورش گفت:در بودجه ۹۷ بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی پیش بینی شده که اختصاص این اعتبار نوسازی مدارس کشور را نجات داد و جان تازه ای برای ساخت و ساز ها داد.

  ۳۰ درصد مدارس کشورفرسود ه و نیازمند مقاوم سازی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهراله رخشانی‌مهر، در بازدید از فضاهای آموزشی شهرستان‌رشتخوار و در مراسم کلنگ زنی مدرسه شبانه روزی با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام خیرساز نیز از جمله اموری است که باید با جدیت دنبال شود

وی با ذکر  این که   ۳۰ درصد مدارس کشورفرسود ه و نیازمند مقاوم سازی است گفت: از ۱۰۵ هزار مدرسه فعال در کشور حدود ۵۰ درصد آن جمعیت دانش آموزی زیر ۴۵ نفر دارند.

رییس نوسازی مدارس کشور   افزودسرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۸/۴ مترمربع است، اما میانگین کشوری هم اکنون به ازای هر دانش آموز ۵/۱۷ مترمربع است.

رخشانی‌مهر با تاکید بر اهمیت مکان‌یابی مدارس تصریح کرد: بر اساس سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری باید بتوانیم بگوئیم در ۵۰ سال آینده کجا و چه نوع مدرسه‌ای نیاز داریم؛ اینکه بدانیم به دلیل نبود امکان جابجایی دانش آموزان مدارس شبانه روزی نیازمندیم  یا به دلیل پراکندگی مکانی نیاز به مجتمع سازی فضای آموزشی داریم بسیار مهم است.

وی همچنین در بازدید از مدارس فرسوده رشتخوار قول احداث  مدرسه استثنایی استاندارد و تکمیل استخر شنای دانش آموزان  را داد.

رشتخوار از توابع خراسان رضوی دارای ۱۳ هزار دانش آموز است که نیازمند احداث فضاهای جدید آموزشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.