دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به مشکلات عرضه طلای دست دوم در بازار گفت: طلای بدون اجرت موجب تعطیلی کارگاه‌های طلاسازی و بیکاری در این صنعت می شود.

خرید طلای دست دوم باعث بیکاری کارگران طلاساز می شود

به گزارش قدس آنلاین، "نادربذرافشان" با اشاره به ممنوعیت فروش طلای دست دوم در بازار طلا درباره دلایل این ممنوعیت گفت: در هر صنعتی چرخش جریان اقتصادی و فعال بودن آن بستگی به تولید دارد که با عرضه طلای دست دوم این چرخه به مشکل خورده و سبب تعطیلی و خلل در جریان تولید می شود.

وی اشتغال و به کارگیری نیروی کار را در موقعیت فعلی کشور بسیار مهم برشمرد و افزود: اگر به دنبال رونق و فعال سازی اقتصاد کشور و صنعت باسابقه طلا و جواهر در کشور هستیم باید به فکر تولید بیشتر و جلوگیری از فروش و عرضه طلای دست دوم باشیم.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به مشکلات پوستی و بهداشتی استفاده از مصرف طلای دست دوم اشاره کرد و افزود: معمولا طلای هایی که به صورت دست دوم و یا بدون اجرت به فروش می رسد دارای عیار استانداردی نیست و عموماً خریداران با خرید این نوع محصول متضرر می شود.

بذرافشان به خریداران مصنوعات طلا توصیه کرد که برای خرید طلا از تولیدات داخلی که دارای عیار کنترل شده و با کیفیت است استفاده کنند و با خیال راحت از خرید خود اطمینان حاصل نمایند.

این فعال صنفی یکی از دلایل گرایش مردم به طلای دست دوم را مالیات برارزش افزوده و کاهش قدرت خرید دانست و تصریح کرد: مالیات برارزش افزوده باعث شده که ۹درصد بر هزینه های مشتری افزوده شود و خریدار تمایلی برای خرید طلای نو نداشته و این مورد سبب کاهش تولید و بیکاری بسیاری از سازندگان طلا و جواهر می شود.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" گفت: اگر خواهان رشد و ارتقاء این صنف هستیم باید جلوی دست دوم فروشی طلا را بگیریم و از تولید کننده و کار با کیفیت داخلی حمایت کنیم.

بذرافشان از مردم خواست تا مصنوعات طلا و جواهر خود را از واحدهای دارای جواز کسب خریداری کنند تا اگر به مشکلی برخورد نمایند بتوان آن را پیگیری کرد.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد که تلاش اتحادیه طلا و جواهر تهران و همه اتحادیه های طلا و جواهر سراسر کشور در مورد مشکلات صنفی به ویژه مالیات برارزش افزوده به نتیجه مورد نظر رسیده و بتوان این صنعت را به قله افتخار در جهان رساند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.