همدان - مدیرکل امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه همدان سالانه ظرفیت تولید ۱۰۰ ساعت انیمیشن دارد، گفت: برای تولید انیمیشن از گنجنامه همدان اعلام آمادکی می‌کنیم و بخش خصوصی نیز در این زمینه باید وارد شود.

تولید سالانه ۱۰۰ ساعت انیمیشن در همدان

به گزارش قدس آنلاین، سیدعباس فاطمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شاکریم که در مجموعه‌ای خدمت می‌کنیم که یکی از رسالت‌های آن کمک به ترویج استفاده از امکانات و سرمایه‌های کشور است.

وی تصریح کرد: کشور ما جزو کشورهای محدودی در دنیاست که همه نوع امکانات در آن وجود دارد، اما با کمال تأسف خیلی خوب کار نکردیم و در برخی موارد کسانی که باید زیرساخت‌ها را فراهم می‌کردند، آنچنان عملکرد خوبی نداشتند.

رئیس ستاد مرکزی جشنواره پویانمایی تصریح کرد: ظرفیت‌های گردشگری همدان به ویژه گنجنامه را دیدم و در بدو ورود به این منطقه گردشگری در همدان با ظرفیت بالای آن آشنا شدم؛ معتقدم از این امکان باید برای جشنواره‌های بزرگتری نیز سرمایه‌گذاری شود.

وی با تأکید بر اینکه پاییز و زمستان سال گذشته کار بزرگی برای تدارک جشنواره پویانمایی در همدان انجام شده و زیرساخت‌ها فراهم است، گفت: آب و هوای همدان بسیار مطلوب است و طبیعت گنجنامه بسیار بکر و جذاب است.

فاطمی با اشاره به اینکه انجام ورزش‌های زمستانی فرصتی است که بتوان سرمایه‌گذاری خوبی شکل گیرد، گفت: جامعه کنونی که اکنون در همدان هستند به خوبی می‌توانند مبلغ این فضایی باشند که فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۶ ماه گذشته ظرفیت گردشگری استان‌ها در صدا و سیما معرفی شد، گفت: امسال در نوروز ظرفیت گردشگری استان همدان ۱۲۷ درصد رشد کرد و این حرکت باعث می‌شود اینجا آبادتر شود و اشتغال بیشتری ایجاد شود که ظرفیتی ملی است.

رئیس ستاد مرکزی جشنواره پویانمایی برگزاری جشنواره را برنامه فرهنگی در سطح ملی دانست و گفت: هم برای تلاش دوستان ارج قائلم و هم خواهش می‌کنم به شکل غیرمستقیم این اماکن معرفی شود زیرا باید روزانه ۶ هزار نفر از این ظرفیت بازدید کنند تا سرمایه آن برگشته و توسعه آن را داشته باشیم.

وی ضمن تشکر از حسن میزبانی، درایت و محبت همدانی‌ها گفت: باید فضایی باشد که مردم بیشتر بیایند و ببینند و برای اینکه امکانات اینجا خوب بهره‌برداری شود می‌توان کارهای بیشتری انجام داد.

فاطمی با تأکید بر اینکه با سه‌بعدی شدن رسانه‌ها می‌توان این حس خوب را انتقال داد، گفت: در معاونت سینما بر این باور هستیم که باید از ظرفیت صدا و سیما برای گردشگری استفاده کرد و ما آمادگی داریم در معرفی این اماکن به عنوان کاری نو و ابتکارات و ایده‌ها برنامه‌سازی انجام شود و مردم آشنا شود.

وی با اعلام آمادگی برای ورود بخش‌های خصوصی کشور در طراحی و مشارکت در تولیدات انیمیشن خاطرنشان کرد: بخش گردشگری و بخش خصوصی می‌توانند با آورده خود و برای ارتقای کیفیت بیشتر تولیدات می‌توان قصه عالم خیال در گنجنامه را داشت.

رئیس ستاد مرکزی جشنواره پویانمایی در خصوص تولید انیمیشن در نقاط گردشگری بیان کرد: برای این موضوع کافی است یک مجموعه انیمیشن را از یک نقطه کشور شروع کرد و در گنجنامه پایان داد که می‌تواند روایت زیبایی از گنجنامه باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان انیمیشنی را با محوریت گنجنامه تولید کرد، بیان کرد: برای تبلیغات گنجنامه نباید تنها به سروصدا در این زمینه بسنده کرد بلکه باید به صورت غیرمستقیم و در قالب یک انیمیشن اقدام کرد.

فاطمی با اشاره به اینکه تولید انیمیشن دقیقه‌ای ۲ میلیون تومان هزینه دارد، افزود: ما آمادگی داریم نیمی از هزینه تولید انیمیشن را نیز پرداخت کنیم، اما باید قصه‌ای باشد که به درد مخاطب بخورد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جشنواره‌ای در نقاط دیدنی برگزار نشده است، بیان کرد: برای نخستین بار است که یک منطقه گردشگری میزبان چنین اتفاقی شده است.

رئیس ستاد مرکزی جشنواره پویانمایی با بیان اینکه سینمای استان‌ها ۶ هزار دقیقه انیمیشن تولید می‌شود، افزود: در حوزه پویانمایی نیروهای خوبی داریم ولی برای تولید نیازمند سرمایه‌گذاری است و اگر دولت بخشی از سرمایه‌گذاری اشتغالزایی را در این حوزه وارد کنند سودآورتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پویانمایی اشتغالزایی در حوزه تکنولوژی است، بیان کرد: ظرفیت استان همدان به تنهایی سالانه ۱۰۰ ساعت تولید پویانمایی است که تولید نمی‌شود مثل برنامه گنجنامه که می‌تواند تولید شود.

فاطمی بر لزوم شناساندن نقاط دیدنی کشور در قالب انیمیشن اظهار کرد: بچه‌های ما کوه آلپ را بیشتر می‌شناسند، ما هنوز در این عرصه وارد نشده‌ایم ولی باید سرمایه‌گذاری کنیم زیرا در آثار فرهنگی که آثار بلندمدت دارد سرمایه‌گذاری به صرفه است.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.