قدس آنلاین/ فرزانه غلامی: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تاکنون و با توجه اینکه به تمام طرف‌ها، گزارش بررسی علل سانحه سانچی را امضا کرده‌اند، هیچ ابهامی در اینکه خدمه سانچی و کریستال تا 15 دقیقه قبل از تصادم ارزیابی صحیحی از ریسک دو کشتی نداشتند و هر دو کشتی بی‌احتیاطی کرده‌اند، وجود ندارد.

هیچ ابهامی در بی‌احتیاطی «سانچی» و «کریستال» وجود ندارد
هادی حق شناس به «قدس آن‌لاین» گفت: سازمان دریانوردی به دنبال مقصر، میزان خسارت و طرف خسارت دیده نیست بلکه تنها دلیل را پیدا کرده و از این پس شرکت ملی نفتکش باید با همکاری مشاوران، مقوله‌هایی نظیر بیمه کشته شدگان، محموله، تجهیزات و غیره را دنبال کند.
 وی افزود: از نگاه ایران اگر کریستال تغییر جهت نمی‌داد و از منظر چین اگر سانچی تقدم و تأخر را رعایت می‌کرد، تصادم رخ نمی‌داد که این دو نظر به تنهایی درست است لذا سازمان جهانی دریانوردی برای جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه، قانون وضع خواهد کرد.
حق شناس ادامه داد: علل این سانحه مطابق آیین‌نامه بررسی سوانح مصوب مجلس شورای اسلامی  و مبتنی بر کنوانسیون بین‌المللی سازمان جهانی دریانوردی با حضور کشورهای ذینفع و به منظور ارائه گزارش نهایی به سازمان جهانی دریانوردی بررسی شده است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.