حجت الاسلام نصرالله پژمانفر می‌گوید: اگر در شورایعالی فضای مجازی یا شورایعالی امنیت ملی درباره تلگرام به نتیجه‌ای رسیده‌اند، بهتر است آقای رئیس جمهور هم مسئولیتشان را قبول کنند. همه سابقه ایشان را می‌دانند که چطور تلاش می‌کنند فقط رأی خودشان به کرسی بنشیند. اما ممکن است یک جا هم بر اساس رأی جمعی نظر ایشان حاکم نشود. باید به رأی جمع احترام بگذارند و دموکراسی را همه جا بپذیرند.

آقای روحانی جرزنی می‌کند

قدس آنلاین/ آرش خلیل‌خانه: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از اظهارات رئیس جمهور درباره تصمیم محرمانه در مورد فیلترینگ تلگرام و تصمیم‌گیری در این مورد در بالاترین سطح نظام متعجب است گفت: آقای روحانی رئیس شورایعالی فضای مجازی و شورایعالی امنیت ملی است و از مباحث و تصمیمات در این نهادها مطلع است، بنابراین اظهارات و ادعای ایشان قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر با تأکید بر اینکه رئیس جمهور به واسطه مسئولیت خود باید فضا را مدیریت کند افزود: متهم کردن دستگاه‌های مسئول به اینکه در مورد تلگرام تصمیم محرمانه گرفته‌اند و فضا سازی و انجام عملیات روانی در جامعه حول این ادعا و متهم کردن ارکان نظام بجز جرزنی در فضای سیاسی و جامعه چیزی نیست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اینکه آقای روحانی چون  در یک شورا و نهاد تصمیم گیری چیزی بجز نظر او مصوب شده، در جامعه هیاهو  ایجاد کند، خروج از حاکمیت و زیر بار قانون نرفتن است.

پژمانفر اظهار داشت: آقای رئیس جمهور مدتی است بنایشان را بر این گذاشته‌اند که با جرزنی امتیازگیری کنند و زیاده خواهی دارند. این رویه  نه به نفع ایشان است نه به نفع نظام و نه به نفع مردم و کشور.

وی افزود: اگر در شورایعالی فضای مجازی یا شورایعالی امنیت ملی درباره تلگرام به نتیجه‌ای رسیده‌اند، بهتر است آقای رئیس جمهور هم مسئولیتشان را قبول کنند. همه سابقه ایشان را می‌دانند که چطور تلاش می‌کنند فقط رأی خودشان به کرسی بنشیند. اما ممکن است یک جا هم بر اساس رأی جمعی نظر ایشان حاکم نشود. باید به رأی جمع احترام بگذارند و دموکراسی را همه جا بپذیرند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در مورد رفتار ایشان اینست که بکارگیری چنین ادبیاتی و منحرف کردن افکار عمومی به سوی ارکان دیگر نظام برای فشار بر آنها، بر تلاش آقای روحانی برای عوض کردن زمین بازی و فرار به جلو در برابر انباشتی از سؤال‌ها و مطالبات در جامعه دلالت دارد.

وی افزود: امروز مردم سؤال‌های زیادی درباره وعده‌ها و قول‌های آقای روحانی در زمان انتخابات دارند. درباره نتایج و دستاوردها و گشایش‌هایی که برجام قرار بود در زندگی آنها ایجاد کند.! درباره وضعیت بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی که در ماه‌های اخیر بارها دولت ایشان وعده داد بحران را مهار خواهد کرد و آرامش را به بازار باز می‌گرداند و موفق نشد. درباره افزایش بی سابقه قیمت طلا، مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی، ضعف در معیشت مردم، بحران‌های کارگری، صندوق‌های بازنشستگی، بحران آب و معظلات کشاورزان.  اینها انبوهی از سؤال‌ها و مشکلات است که آقای رئیس جمهور باید به آنها بپردازد، اما ایشان با موضوعات فرعی و بی اهمیتی مثل تلگرام و فضاسازی علیه ارکان نظام با اذهان و افکار عمومی بازی می‌کند.

پژمانفر تصریح کرد: معتقدم ایشان با عوض کردن زمین بازی به دنبال آن است که مطالبه‌گری مردم را در حوزه‌های اقتصادی کاهش داده و مطالبات آنها را عوض کنند. در حالی که موضوع یک پیام رسان مثل تلگرام آنقدر در زندگی مردم نقش آفرین نیست که به موضوع اصلی در جامعه بدل شود. امروز سفره مردم به دلیل ضعف‌های دولت آنقدر کوچک شده و آنها را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است که تلگرام در این فهرست هیچ جایی ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات اضافه کرد: اخیراً جلسه‌ای را با فعالان بخش ساخت مسکن داشتیم. علاوه بر رکود سنگینی که طی سال‌های اخیر بوجود آمده تورم غیر قابل باوری هم گریبانگیر حوزه مسکن شده که نه سازندگان قابل به تحمل آن هستند و نه مردم و خریداران و این مسئله در حال تبدیل شدن به بحرانی خطرناک است. دولت موظف است حل و فصل این مسائل را اولویت خود قرار دهد و فرار به جلو از این همه مشکلات ناشی از سوء مدیریت از چشم مردم دور نمی‌ماند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: آقای روحانی که از تصمیم محرمانه درباره تلگرام سخن می‌گوید و با همین ادعا علیه ارکان نظام هجمه صورت می‌دهد خودش خیلی بیش از این مردم را نامحرم می‌داند. از مدرک تحصیلی‌شان گرفته که ما چند سال است درباره آن پیگیری می‌کنیم تا موضوعات مهم‌تر. چه اشکال دارد اگر ریگی به کفش نیست بیایند و توضیح دهند که مدرکشان ایرادی ندارد یا در ارتباط با بکارگیری مدیران دوتابعیتی در دستگاه‌های دولتی که مشکلاتی را بوجود آورد توضیح دهند که چرا بدین نحو عمل کردند؟ چرا با سکوت مردم را نامحرم می‌کنند.

وی افزود: دولت ایشان حتی مجلس شورای اسلامی را در موضوع برجام نامحرم دانست و تا روز آخر که توافقی را امضا کردند، مجلس را در جریان نگذاشتند و در آخر مجلس را در برابر کار انجام شده قرار دادند و متن توافق را روی میز ما گذاشتند و گفتند همین است.

پژمانفر اضافه کرد: امروز هم اگر دولت ایشان را با دولت گذشته مقایسه کنیم، بیشترین فضای امنیتی در دوره ایشان وجود دارد و استانداران و ورزای ایشان بیشتر به فضای پنهانکاری عادت دارند و تشخیص و سلیقه آقای رئیس جمهور هم همین است. با این حال کسی که در این فضا زندگی می‌کند و حالا منتقد یک رأی جمعی است و آنرا تصمیم محرمانه می‌خواند حکم کسی را دارد که خودش یک عمر به همین شیوه، کار امنیتی و محرمانه کرده و حالا که یک بار چیزی به مذاقش خوش نیامده دیگران را متهم می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اینکه آقای روحانی با ایجاد ابهام از حکم سفارشی در مورد تلگرام و تصمیم‌گیری در بالاترین سطح نظام برای محدود سازی ارتباط مردم سخن می‌گوید هزینه سازی برای نظام است و با این اقدام ایشان خودش را زیر سؤال می‌برد.

اگر کسی بخواهد به ارکان نظام هجمه‌ای بکند و برای آنها هزینه ایجاد کند تا از باز مسئولیت خودش کم کند این موضوع دامن‌گیر خودش خواهد شد. برای موضوع کوچکی که می‌توانند صادقانه به مردم بگویند اشتباه کردیم، فرافکنی و هزینه سازی برای نظام اشتباه بزرگی است که آقای روحانی مرتکب شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: اگر صداقت دارند با مردم هم صادقانه حرف بزنند. مردم ما خیلی با گذشت هستند. اما این نوع رفتارها کار را به جایی می‌رساند که ممکن است نظام و مجلس خودش را برای یک جراحی بزرگ آماده کند. من این بحث را مدام در مجلس می‌شنوم که مجلس دارد خودش را برای یک جراحی گسترده و اصلاح اموری که کشور را به سمت ناامنی و فساد و مشکلات مختلف سیاسی و اقتصادی کشانده آماده می‌کند. این نشان می‌دهد که کارنامه دولت کارنامه موفقی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای اخیر حول موضوع فیلتر شدن تلگرام فکر می‌کنم آقای روحانی نه فقط می‌خواهد از آب رد شود و پایش هم خیش نشود که می‌کوشد از آب گل‌آلود هم ماهی بگیرد. ایشان باید توجه کند که رئیس جمهور مملکت است، رئیس جریان اپوزسیون نسبت به نظام نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.