زاهدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از اجرای شاهنامه خوانی در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در زاهدان با حضور اساتید شاهنامه خوانی خبر داد.

اجرای شاهنامه خوانی در روز بزرگداشت  فردوسی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین مسگرانی در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: تلاش جامعه فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان منجر به کسب رتبه های برتر در جشنواره های شعر رضوی و جشنواره قرآن و عترت شده است.

وی افزود: در سال گذشته اجرای جشنواره‌ آواها و نواها ، نمایش خوانی ، موسیقی عرفانی سراوانی و نمایش خوانی را برای اولین بار در سیستان و بلوچستان شاهد بودیم که امیدواریم برگزاری این جشنواره ها در استان مداوم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ طبق برنامه ریزی انجام گرفته قرار است جشنواره شعر و فرهنگ بلوچستان برگزار شود تا شعرهای بلوچی و سیستانی در این جشنواره ارائه شود.

مسگرانی با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، افزود: جشن های رمضان با عنوان جز خوانی ، مسابقه عکاسی ماه رمضان ، جلسات تفسیر قرآن ، خوش نویسی قرآن در شب های رمضان و نمایش های قرآنی را در سطح استان برگزار می‌شود که هماهنگی لازم با موسسات فرهنگی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، و اوقاف و امور خیریه و صدا و سیما در حوزه نهادهای دولتی و غیر دولتی در سطح استان انجام گرفته است.

وی با اشاره بر اهمیت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت : از جمله برنامه های که در این روز اجرا می‌شود می‌توان به شاهنامه خوانی و شعر خوانی در محیط های عمومی با حضور اساتید شاهنامه خوانی اشاره کرد.

مسگرانی عنوان کرد: اختصاص دو سینما سیار در استان را داریم که طبق برنامه ریزی انجام شده در شهرستان نیکشهر، زهک و خاش مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان گفت:امسال قرار است برای اولین بار جشنواره انیمیشن را در استان داشته باشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.