مردم باید احساس کنند که مجموعه شهرداری و شورای شهر تلاش می‌کنند تا در خدمت آنها باشند. اگر این احساس مثبت در جامعه ایجاد شود بسیاری از مشکلات موجود در کشور و شهر ما حل‌شدنی خواهد بود.

قدس آنلاین-رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: موفقیت نظام شورایی در مشارکت گرفتن از مردم برای رساندن شوراها به جایگاه واقعی است.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس،  نوروزی با اشاره به هفته شوراها اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی که نظام شورایی دارد ارتباط با بدنه مردمی است. اگر تیمی که در شورای شهر عضویت دارند به‌دنبال موفقیت باشند باید جایگاه واقعی نظام شورایی را که همان ارتباط با مردم و مشارکت گرفتن از آنها است، اجرایی نمایند.
وی با تاکید به اینکه مشارکت فقط به پول نیست، افزود: مشارکت گرفتن از مردم باید در همه حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فکری و ... باشد. اگر مجموعه شورای شهر بتواند این ارتباطات را با مردم برقرار نموده و مشارکت آنان را برانگیزد بسیاری از مشکلات شهر مشهد حل می‌شود.
رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: رضایتمندی، مشارکت و توسعه مشهدالرضا(ع) باید به عنوان رویکرد اصلی شورای شهر مدنظر قرار گرفته و باید بدانیم که توسعه شهر ما در گرو مشارکت همگان در همه ابعاد است. این مشارکت اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه رضایتمندی مردم در حوزه‌های مختلف از مدیریت شهری را شاهد باشیم.
احساس رضایتمندی مردم از عملکرد مدیریت شهری را ایجاد کنیم
نوروزی عنوان کرد: مردم باید احساس کنند که مجموعه شهرداری و شورای شهر تلاش می‌کنند تا در خدمت آنها باشند. اگر این احساس مثبت در جامعه ایجاد شود بسیاری از مشکلات موجود در کشور و شهر ما حل‌شدنی خواهد بود.
وی اذعان کرد: احساس رضایتمندی مردم از عملکرد مدیریت شهری، مشارکت آنها را در پرداخت حقوق و عوارض شهرداری را در پی خواهد داشت. در شورای اول وقتی بازگشایی بولوار هنرستان را با مشارکت مردم و با تشکیل هیئت امنایی از مردم محل آغاز نمودیم شاهد بودیم که برخی از اهالی حتی برای پرداخت سهم مشارکت خود حاضر به دریافت وام شدند زیرا احساس مثبت نسبت به عملکرد شهرداری در آنها ایجاد شده بود.
حل مشکل یکی از سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه ثامن
رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در مورد مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۷ این کمیسیون نیز گفت: در سال جاری نیز، طرح حل مشکلات پروژه‌های بر زمین مانده را که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و گشایش‌هایی نیز ایجاد شده است، از طریق کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری دنبال خواهیم کرد تا پروژه‌های بیشتری از رکود خارج شوند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.