قدس آن‌لاین/ فرزانه غلامی: رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: قبول ندارم مرغ گران شده چرا که تولیدکنندگان همچنان زیان‌ده هستند و نمی‌توان انتظار داشت با توجه به گرانی نهاده‌های دامی‌مطابق قیمتهای جهانی، گرانی ارز و تورم سالانه، قیمت تمام شده بالا برود اما مصرف کننده افزایش قیمت را متحمل نشود.

وعده دولت، مصداق «قاشق خالی به دهان مردم بردن» است/ قبول ندارم مرغ گران شده است/ برای تأمین نیاز ماه رمضان فعلاً مشکلی نداریم

اظهارات محمد یوسفی در گفت‌وگو با «قدس آن‌لاین» در حالی است که مرغ در روزهای منتهی به ماه رمضان به مرز 8 هزار تومان رسیده است. یوسفی معتقد است هر چند مردم دیگر قدرت خرید ندارند اما تولیدکننده هم «باغ بالا و پایین» ندارد که بفروشد و زیان‌ها را جبران کند لذا قطعاً باید قیمت مرغ افزایش یابد.

یوسفی اظهار داشت: البته نبود قدرت خرید تنها به مرغ مربوط نمی‌شود و دولت باید فکری برای این مشکل مردم در تمام حوزه‌ها داشته باشد تا دخل و خرج مردم با هم بخواند.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی معتقد است دولت برای حمایت از اقشار ضعیف به ویژه در ایام پرتقاضا مانند ماه رمضان باید با دست بردن در کیسه درآمدهای مالیاتی و نفتی، مرغ را با قمیت تمام شده به علاوه سود منطقی 10 درصدی از مرغدار بخرد و بین این اقشار یا به صورت رایگان و یا با قیمتی ناچیز تقسیم کند.

 یوسفی در پاسخ به اینکه مگر ارز 4200 و یا 3800 تومانی را دریافت نمی‌کنید، گفت: این وعده دولت، مصداق «قاشق خالی به دهان مردم بردن» است! لطفاً برای ارز 4200 و یا 3800 تومانی سر ما منت بیخودی نگذارند.  این ارز حالا حالاها به دست ما نمی‌رسد و تنها به دست واردکننده نهاده‌ها می‌رسد که او هم هر جور دلش بخواهد با تولیدکننده حساب می‌کند لذا ارز ارزانی که دولت وعده داده فقط رانت مخصوص طبقه‌ای خاص است!

یوسفی ادامه داد: خواهش کردیم این ارز را نه به ما بدهند و نه به واردکننده مواد اولیه بلکه سر جمع این عدد را در صندوق حمایت طیور ذخیره کنند تا از این طریق مرغ ارزان به دست مردم برسد.

یوسفی همچنین گفت: برای تأمین نیاز ماه رمضان فعلاً مشکلی نداریم و قرار شده شرکت پشتیبانی امور دام در صورت نیاز، ذخیره‌های موجود را به بازار تزریق کند.

گفتنی است بر اساس اعلام اتحادیه صنف پرنده و ماهی فروشان قیمت هر کیلو مرغ در کشتارگاه  7100 تومان، پخش عمده 7250 تومان و در خرده فروشی 7950 تومان اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.