همدان- معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه همدان قطب پویانمایی در کشور است، گفت: باید زودتر نهضت پویانمایی در کشور راه‌اندازی شود.

همدان قطب پویانمایی کشور است

به گزارش قدس آنلاین ،علی دارابی در جمع خبر نگاران اظهار کرد: مسئله انیمیشن و پویانمایی از ابداعات اروپاییان در قرن بیستم است، اظهار کرد: البته ظروف سفالی باقیمانده در شهر سوخته سیستان  و بلوچستان گویای این است که ایرانیان ۵ هزار و ۲۰۰ سال قبل در حوزه پویانمایی کار می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه باید هر چه زودتر نهضت و انقلابی در سطح کشور برای پویانمایی راه‌اندازی می‌شد، گفت: در حال حاضر نیز با تأخیر بسیاری این کار در حال انجام است؛ اما صدا و سیما با درک این اهمیت جشنواره پویانمایی را در همدان برگزار کرده است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی پویانمایی در همدان و ایجاد نشاط در سطح شهر اظهار کرد: پیاده‌راه میدان امام(ره) فضای شادی را در ایام برگزاری جشنواره تجربه کرد.

وی با بیان اینکه همدان قطب پویانمایی است و به این دلیل نخستین دوره این جشنواره در همدان برگزار شد، افزود: استان همدان به دلیل پیشینه، ظرفیت و قطب‌بندی در معاونت استان‌های سازمان صدا و سیما یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تولید انیمیشن است.

دارابی میزبانی و آمادگی همدان را در برگزاری این جشنواره بسیار خوب دانست و تصریح کرد: استانداری همدان، نهادهای مختلف و همکاران ما در صدا و سیمای مرکز همدان زمینه را برای برگزاری جشنواره با شکوه و عالی فراهم کرده است.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.