ایلام- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان ایلام گفت: گرانی دلار و نوسان قیمت ارز، موجب کاهش صادرات از مرز بین المللی مهران شده است.

کاهش صادرات از مرز مهران در پی گرانی دلار

شعبان فروتن روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه صادرات از مرز مهران هم از نظر حجمی و هم از نظر ارزی کاهش چشمگیری داشته است، اظهارداشت: با وجود گرانی دلار و نوسانات ارزی، صادرات از مرز مهران همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه صادرات سیمان ایلام به صفر رسیده است، افزود: با دستیابی کشور عراق به تولید سیمان، صادرات این محصول از مرز مهران متوقف شده و این محصول که یکی از محصولات پر مشتری ایلام برای صادرات بود، دیگر صادراتی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان ایلام به فعالیت بیش از ۴ هزار تاجر ایلامی در مرز مهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از زمان آغاز نوسانات ارزی و بروز مشکلات مالیاتی برای تجار، تعداد فعالان کاهش بسیاری داشته و در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر از تاجران ایلامی در این مرز فعالیت می کنند.

فروتن با اشاره به معافیت مالیاتی تاجران مرز مهران در سال های گذشته، یادآور شد: اکنون بیشتر تجار ایلام دچار مشکلات مالیاتی از جمله عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی و ... هستند که از مسئولان ذیربط انتظار می رود نسبت به بر طرف کردن مشکلات مالیاتی تجار اهتمام داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.