۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 599246

صرف نظر از پیروزی مقاومت، پیام انتخابات لبنان، این بود که ملت این کشور به این نتیجه رسید که حزب الله به عنوان یک نهاد نظامی سیاسی توانست لبنان را در برابر تهدید گروهک‌های تروریستی بیمه کند.

انتخابات لبنان و پیروزی محور مقاومت

شمارش آرای انتخابا ت پارلمانی لبنان به پایان رسید و نتایج رسمی ان امروز اعلام می‌شود. بر این اساس جریان مقاومت به رهبری حزب الله توانست کرسی‌های بیشتری را در پارلمان آینده لبنان بدست آورد.
بر اساس  نتایج اعلام شده حزب الله و جنبش امل به عنوان دو جریان شیعی ۲۹ کرسی بدست آوردند و در مجموع جریان‌های همسومانند جریان ملی آزاد، حزب قومی اجتماعی حدود ۷۰ کرسی را از آن خود کرد.
بر اساس نتایج شمارش آراء، حزب الله و امل و سایر متحدان این دو جریان شیعی۳۶ کرسی" حزب‌الله ۱۳ کرسی، جنبش امل ۱۶ کرسی و کرسی‌های باقیمانده  به دیگر متحدان تعلق گرفت.
حزب قومی-اجتماعی سوریه: ۳ کرسی
حزب المرده: ۲ کرسی
جریان ملی آزاد و متحدان: ۲۷ کرسی
جریان المستقبل: ۱۸ کرسی
القوات‌البنانیه: ۱۵ کرسی
حزب "الاشتراکی التقدمی"۸ کرسی
جریان "العزم" ۴ کرسی
حزب "الکتائب" ۳ کرسی
"المجتمع المدنی" یک کرسی
احزاب مستقل: ۱۶ کرسی بدست آوردند.
به این  ترتیب حزب الله به عنوان قوی‌ترین فراکسیون پارلمانی می‌تواند در آینده، سرنوشت کابینه را بدون مشارکت جریان المستقل به رهبری سعدالحریری رقم بزند.
نتایج انتخابات که با حضور یک هیئت ۱۳۰ نفره از اتحادیه اروپا و نهادهای بین‌المللی اعلام شد ناظران بین‌المللی را شگفت زد ه کرد زیرا علی‌رغم جریان سازی‌های سیاسی و رسانه‌ای، حزب الله توانست موفقیت فوق‌العاده‌ای کسب کند.
آمریکا، فرانسه، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بازندگان این انتخابات هستند زیرا جریان‌های ضد مقاومت اسلامی در مقایسه با انتخابات گذشته کرسی‌های کمتری بدست آوردند.
صرف نظر از پیروزی مقاومت، پیام این انتخابات، این بود که ملت لبنان به این نتیجه رسید که حزب الله به عنوان یک نهاد نظامی سیاسی توانست این کشور را در برابر تهدید گروهک‌های تروریستی بیمه کند.
پیروزی حزب الله در جنگ علیه داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام، لواءالتوحید و فیلق الرحمن در سوریه و پاکسازی منطقه عرسال لبنان از وجود این گروهک‌های تکفیری محبوبیت مقاومت را در میان طوایف مختلف لبنان افزایش داد.
در عین حال رفتار تحقیر آمیز محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با سعد الحریری نخست وزیر لبنان و دخالت تخریبی عربستان سعودی در منطقه به کاهش نفوذ جریان المستقبل منجر شد و شمار کرسی‌های این جریان به‌شدت کاهش یافت.
از سوی دیگر طایفه مسیحیان مارونی بویژه جریان ملی آزاد به رهبری میشل عون رئس جمهوری لبنان با شعار "نه به عربستان" وارد عرصه انتخاباتی شد و توانست کرسی‌های بالائی بدست آورد.
بنابر این آینده سیاسی لبنان توسط جریان ۸ مارس وابسته به مقاومت اسلامی رقم خواهد خورد وبا توجه به نتایج انتخابات، پیش بینی می‌شود که فرد دیگری احتمالاً " نجیب میقاتی" به جای سعد الحریری پست نخست وزیری را به عهده گیرد.
نتیجه انتخابات هر چه باشد ملت لبنان ثابت کرد که ملتی آگاه و هوشمند است و دلارهای نفتی  عربستان  و رسانه‌های گسترده و جریان ساز این کشور نخواهد توانست تأثیری در اراده ملت لبنان باقی بگذارد.
لذا مربع شوم آمریکا، فرانسه، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی با انتخابات اخیر لبنان دچار فروپاشی شد و از این پس محور مقاومت با اقتدار بالاتری در عرصه‌های سیاسی و نظامی سوریه و لبنان حضور خواهد یافت.
این انتخابات، ائتلاف تخریبی آمریکا، عربستان و اسرائیل را درهم کوبید و فصل جدیدی از توازنات منطقه‌ای را ایجاد خواهد کرد که در نهایت به سود مقاومت ودولت سوریه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.