یزد- مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام استان یزد گفت: چهارمین همایش انجمن معتادان گمنام استان یزد در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در ورزشگاه شاهدیه یزد برگزار می شود.

چهارمین همایش انجمن معتادان گمنام استان یزد برگزار می شود

صادق عبدی زاده درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت : طبق آمارهای  که از سال ۱۳۹۵ منتشر شده انجمن معتادان گمنام استان یزد بیش از ۶هزار و ۵۰۶عضو دارد  که ۲۲۶نفر آنها بانوان  هستند .

وی افزود : چهارمین همایش انجمن معتادان استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولان استان و بیش از ۵ هزار عضو بهبود یافته این انجمن  در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در ورزشگاه شاهدیه یزد برگزار می شود و این انجمن برای برگزاری این همایش بیش از ۱۵میلیون تومان هزینه کرده و تمام این هزینه ها را خود افراد عضو این انجمن پرداخت کرده اند  و هیچ کمک دولتی و غیر دولتی به این انجمن صورت نگرفته است .

عبدی زاده تصریح کرد: انجمن معتادان گمنام یک تشکل جهانی است و از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است و تاکنون ۵۰۰ هزار نفر از طریق عضویت در این  انجمن از دام خانمانسوز اعتیاد نجات یافته اند.

وی ادامه داد: انجمن معتادان گمنام در استان یزد از دی ماه ۱۳۷۹ آغاز به کار کرده و طی این مدت ۴۲۹ جلسه برگزار شده است و ۱۲ جلسه مربوط به بانوان بوده است.

مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام  استان افزود:  مهمترین هدف انجمن، رساندن این پیام به جامعه است که هر فرد معتاد یا هر کسی که فکر می کند با مصرف مواد مخدر مشکل دارد، می تواند قطع مصرف کند و تمایل به مصرف مواد را از دست بدهد و راه های تازه ای برای زندگی خود پیدا کند. عضویت در این انجمن بدون هیچ شرطی و رایگان است و تمام هزینه ها از محل کمکهای داوطلبانه انجام می شود.

عبدی زاده خاطر نشان ساخت: در بدو ورود به این انجمن لازم نیست که فرد پاک باشد وروش بهبود از طریق صحبت با معتادان درحال ترک است و آنها با در اختیار گذاشتن تجربه های خود به فرد کمک می کنند تا اعتیادش را ترک کند.

وی تصریح کرد: جلسات انجمن به شکل باز و بسته  برگزار می شود درجلسات باز حضورعموم مردم آزاد بوده و جلسات بسته  مخصوص معتادان یا کسانی هست که  فکر می کنند با مصرف مواد مخدر مشکل دارند و حضور سایر افراد به علت گمنامی ممنوع است.  

این فرد بهبود یافته گفت :این انجمن به هیچ سازمان و نهادی اعم از دولتی و غیر دولتی وابسته نیست و تنها از طریق کمکهای داوطلبانه اداره می شود، حتی این انجمن از کمکهای بلاعوض، وام، وقف و هدیه استفاده نمی کند و بیشتر افرادی که عضو انجمن هستند از بهبود یافته های اعتیاد هستندعضویت در این انجمن رایگان بوده و فرد بدون ارائه مدارک شناسایی وارد این مرکز شده  به همین  دلیل نام این انجمن انجمن معتادان ن گمنام  است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.