شهرکرد-مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از طرح های اشتغال زا طرح ایجاد مشاغل خانگی است که مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این طرح در نظر گرفته شده و این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به افراد متقاضی پرداخت می شود.

پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در سال ۹۷

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سید حفیظ الله فاضلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به برنامه های دولت در سال جاری گفت: در بحث ایجاد اشتغال در چند طرح اجرایی خواهد شد که در این راستا کاهش فقر در جامعه که تا کنون ۸۰۰ هزار خانوار توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی و به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی معرفی شده اند.

وی افزود: در حال حاضر طبق آخرین سرشماری سازمان برنامه و بودجه حدود ۳۱۲ هزار نیروی فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۳ هزار نفر بیکارند که این افراد غالبا فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

فاضلی اظهار کرد: دولت در سال جاری تسهیلات ویژه ای برای استان چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغال در نظر گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: یکی از طرح های اشتغال زا در سال جاری طرح کارورزی است که در این طرح نیروهای فارغ التحصیل برای کسب مهارت کافی به مدت ۶ ماه در یکی از کارگاه ها یا بنگاه ها مشغول فعالیت می شوند که در طول این ۶ ماه هیچ هزینه ای مشمول کارگاه ها نبوده و در صورت بکارگیری این نیروهای توسط کارگاه ها تا ۲ سال هزینه های بیمه ای افراد جذب شده بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

وی گفت: یکی دیگر از طرح های اشتغال زا طرح ایجاد مشاغل خانگی است که مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این طرح در نظر گرفته شده و این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به افراد متقاضی پرداخت می شود که تا کنون ۱۱ میلیارد از این تسهیلات پرداخت شده است.

فاضلی با اشاره به طرح های اشتغال روستایی گفت: حدود ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای استان ما در نظر گرفته شده است که این تسهیلات با نرخ ۶ درصد و بازپرداخت بصورت یکسال تنفس، ۲ سال مشارکت و ۴ سال بازپرداخت خواهد بود و تا کنون د۲۷۹ طرح روستایی در کمیته های شهرستانی و ۱۵۹ طرح در کمیته استانی به تصویب رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: در بحث اشتغال فراگیر تا کنون ۶۸۶ متقاضی اعلام آمادگی کرده و ۹۹ طرح نیز در کمیته های شهرستانی و استانی تصویب و به بانک ها معرفی شده اند که پیش بینی می شود با اجرای این طرح ها حدود ۸۰۰  نفر اشتغال زایی خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۷۷ تعاونی تشکیل شد  که بیش از ۲ هزار نفر در این تعاونی ها چه در قالب سهام دار بودن و چه اشتغال در حال فعالیت هستند که با برنامه ریزی های انجام شده ۲۰۰ تعاونی جدید در سال جاری تشکیل خواهد شد.

فاضلی در ادامه با اشاره به بازرسی های انجام شده در در سال گذشته گفت: در سال گذشته حدود ۶ هزار بازرسی از بیش از ۴ هزار کارگاه انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.