قدس آنلاین: نمایندگان عرب‌زبان کنست اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند که تظاهرات گسترده‌ای با هماهنگی هیئت عالی در داخل اراضی اشغالی در روز انتقال سفارت واشنگتن به قدس که پیش‌بینی می‌شود در چهاردهم ماه مه صورت گیرد، برگزار کنند.

نمایندگان عرب‌ کنست همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس تظاهرات می‌کنند

به گزارش سایت ارم نیوز، نمایندگان عرب‌زبان کنست (پارلمان اسرائیل) تاکید کردند که از ابتدا با این تصمیم ضد فلسطینی آمریکا مخالف هستند و پلاکاردهایی را که روی آن نوشته شده "قدس، پایتخت فلسطین است" مقابل کنست بالا بردند که موضعشان را در این خصوص بیان می‌کند.

در همین راستا، عایده توما، یکی از اعضای کنست تصریح کرد: نمایندگان عرب‌زبان کنست تصمیم گرفتند که تظاهرات گسترده‌ای را با هماهنگی هیئت عالی ملی پیگیری تظاهرات حق بازگشت و لغو محاصره غزه در داخل اراضی اشغالی برگزار کنند.

وی در ادامه افزود: موضع ما از ابتدا در مقابل تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت واشنگتن به این مکان واضح بود و ما به دنبال این هستیم تا جایی که امکان دارد جلوی این تصمیم را بگیریم، اما متاسفانه ما نمی‌توانیم علیه این تصمیم اعتراض کنیم، بنابراین می‌توانیم از آن دفاع کنیم.

در همین راستا، جمال زحالقه، یکی از اعضای کنست خاطرنشان کرد: ما به عنوان اعضای عرب‌زبان کنست افتخار نداریم که در مراسم انتقال سفارت آمریکا حضور داشته باشیم و حتی اگر ما دعوت‌نامه‌هایی را دریافت کنیم، آنها را در ملأ عام پاره می‌کنیم.

وی همچنین عنوان داشت: این تظاهرات در قدس روز انتقال سفارت آمریکا به این مکان آغاز خواهد شد و ما تا می‌توانیم تلاش می‌کنیم در مقابل این گونه تصمیمات بایستیم و جهت اجرایی نشدن این تصمیمات طرف مقابل را تحت فشار قرار دهیم اما تعداد ما از مجموع ۱۲۰ عضو، ۱۳ عضو است ما تنها می‌توانیم صدایمان را در برابر این سیاست‌ها بالا ببریم و از جامعه جهانی بخواهیم علیه هرگونه تصمیمی که بر ملت فلسطین تاثیر بگذارد، اقداماتی را اتخاذ کند.

رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند ک پیش‌بینی می‌شود که در این مراسم هیئتی عالی‌رتبه از آمریکا حضور داشته باشد که در کنسولگری قدس برگزار خواهد شد.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هنوز از اعضای کنست جهت حضور در این مراسم دعوت به عمل نیامده است.

فراخوان مشارکت گسترده در تظاهرات جمعه "آماده سازی و هشدار"

هیئت عالی ملی پیگیری تظاهرات حق بازگشت و لغو محاصره غزه روز دوشنبه از اقشار مختلف ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی و فلسطینیان مقیم خارج خواست در تظاهرات روز جمعه "آماده سازی و هشدار" که مقدمه‌ای برای تظاهرات بزرگ روز ۱۴ مه آینده است، مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیئت با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی از اقشار مختلف ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی خواست که روز ۱۴ مه آینده را روز اعلام مخالفت و مقابله با انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین قرار دهند و این روز را به نقطه عطفی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و تشدید خشم ملت فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی تبدیل کنند.

در ادامه این بیانیه بر تداوم تظاهرات‌های حق بازگشت تا تحقق اهداف آن در زمینه آزادی و لغو محاصره ظالمانه ملت فلسطین در نوار غزه تاکید و اعلام شده است: ما با اطمینان به قطعی بودن پیروزی ملت مان در برابر ظلم و ستم، اشغالگری و محاصره به تظاهرات‌هایمان ادامه می‌دهیم.

این هیئت ضمن تمجید از ملت قهرمان فلسطین که به ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی و جنایت‌های آن ادامه می‌دهند، تصریح کرد: «ما تنها طرف ذی‌صلاح برای صدور بیانیه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به تظاهرات حق بازگشت و برنامه‌های آن هستیم.»

گفتنی است که فلسطینیان با وجود جنایت‌های مکرر و متعدد نظامیان صهیونیست علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز حق بازگشت که از تاریخ ۳۰ مارس گذشته در مرزهای شرقی نوار غزه آغاز شده است، به این تحرکات خود ادامه می‌دهند و انتظار می‌رود که این تظاهرات‌ها در روز ۱۴ مه جاری و یک روز قبل از سالروز فاجعه اشغال فلسطین به اوج برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.