زاهدان - سگهای ولگردی که گویا تصمیم ندارند از مهرشهر زاهدان دل بکنند با تاریکی هوا به صورت گله ای در تمامی نقاط مختلف از سطل زباله گرفته تا میان نخاله های ساختمانی که به چشم می آیند.

لالایی شبانه در مهرشهر با صدای سگهای ولگرد/سکوت شب در اینجا معنا ندارد

قدس آنلاین- گروه استانها - الهه خشاوه : مهرشهر زاهدان در انتهای زیباشهر واقع شده است که در بدو ورود به این منطقه آنچه که به خوبی قابل مشاهده است نخاله ها و زباله هایی است که به مکانی مناسب و امن برای سگهای ولگرد تبدیل شده است.

تعریف ما از سگ‌های ولگرد و بلاصاحب، سگ‌های فاقد قلاده و همچنین سگ‌هایی هستند که نه واکسیناسیون شده‌اند و نه تحت مراقبت دامپزشکی قرار دارند و همچنین هیچ صاحبی ندارند.

از جمله بیماری که وجود این حیوانات ساکنین این مناطق را تهدید می کند بیماری کیست هیدروهیدراتیک است که از طریق مدفوع سگ‌ها می‌تواند وارد سبزیجات شود و در صورت ورود به بدن انسان در مغز و کبد، ‌آثار و عوارضی بر جای بگذارد.

عدم ساماندهی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در منطقه مهرشهر و حاشیه شهر زاهدان زنگ خطر تهدید برای سلامت مردم به صدا در می‌آید.

گله های شبانه سگ های ولگرد و نگرانی خانواده ها

هومن حسینی یکی از ساکنین مهرشهر به خبرنگار ما گفت: ساعت ۱۲ شب صدای گله های سگ به خوبی شنیده می‌شود و گاها پیش آمده که وقتی در حال گذر از بلوار اصلی مهرشهر بودیم در اطراف سطل های زباله بیش از ۲و ۳ سگ پرسه می زنند.

اسماعیل اسماعیلی نیز یکی دیگر از ساکنین مهرشهر زاهدان گفت: شهرداری باید به زودی چاره ای برای جمع آوری سگهای ولگرد بکند تا قبل از اینکه اتفاقاتی ناخوشایند در این منطقه رخ دهد.

ماهیانه  ۳۰۰ سگ جمع آوری و اتلاف می‌شوند

محمد امیر براهویی معاون خدمات شهری شهر زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص جمع آوری سگهای ولگرد اظهار داشت: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان به مرز افغانستان و پاکستان نزدیک است و نزدیکی منطقه مهرشهر نیز به شهرستان میرجاوه که هم مرز با کشور پاکستان است سبب شده تا ورود گله های سگ از سوی این مرز ها به استان شود.

وی افزود: در حال حاضر اکیپ جمع آوری سگهای ولگرد از سطح شهر زاهدان هرروزه از ساعت ۳ نیم تا ۴ بامداد فعال است.

براهویی خاطرنشان کرد: میانگین روزانه تعداد ۱۰ و ماهیانه تعداد ۳۰۰ سگ جمع آوری و اتلاف می‌شوند و تلاش داریم تا حد امکان از ورود سگهای ولگرد به تمام نقاط شهر جلوگیری شود.

وی از تمامی شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده سگ های ولگرد جهت جمع آوری و اتلاف حیوانات حامل بیماری سریعأ به معاونت خدمات شهری شهر زاهدان اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.