قدس‌آنلاین:رئیس مجلس،در یک موضع گیری تند، سخنان شب گذشته ترامپ را «سخیف» توصیف کرد و گفت: ترامپ فاقد کفایت عقلانی است ولی ایران می‎تواند او را سر عقل بیاورد.

لاریجانی: ترامپ را سر عقل می‌آوریم

 علی لاریجانی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا، بیش از یکسال است که او دیپلماتیک بازی می‌کند، گفت:او یک روز می گوید ملت کره شمالی را نابود می‌کند و رهبر آن را برکنار می‎کند ولی یک روز می گوید او فرد محترمی است و با او مذاکره می کند! یک روز می‎گوید به زودی از سوریه خارج می شود اما دو روز بعد به سوریه حمله می‌کند. شب گذشته هم گفت که من حرفی را بزنم اجرا می‌کنم! اما او فکر می کند تاریخ کشورها همچون ذهن فراموشکار او دچار نسیان می شوند!

وی افزود: ملت آمریکا اسیر فردی خودشیفته شده‌اند و حتی هم پیمانان او تلاش می‌کنند که او را از اقدامات احمقانه باز دارند ولی او با این اقدامات من جمله خروج از برجام، بی اعتمادی به آمریکا را به اوج خود رسانده است. 

رئیس مجلس با تأکید براینکه ملت ایران حل مسائل را در مسیر گفت و گو دنبال می‌کند، گفت: آقای رئیس جمهور اعلام کرد که ایران چند هفته‌ای به اروپا فرصت می دهد. این نشان می دهد ایران دنبال رفتار ماجراجویانه نیست. هرچند چندان نمی‌توان به پایبندی اروپا امیدوار بود اما برای اتمام حجت برای اینکه همگان بدانند که ایران تمام راه حل‌های مسالمت آمیز را طی کرده است، ارزشش را دارد که این فرصت را به اروپا بدهیم. 

لاریجانی با انتقاد شدید از رفتارهای غیرعقلانی ترامپ، افزود: اگر روسیه و چین این خلأ بین المللی را پر کنند، شاید راهی برای ادامه مسیر باشد در غیراینصورت ایران او را بر سر عقل می آورد.
وی تأکید کرد: شاید برخی اختلافات جزئی و حاشیه سازی و برخی فضاسازی‎ها در رسانه ها، موجودات سطحی را در آمریکا به وسوسه انداخته باشد اما ملت ایران باید نشان دهد که یکصدا پشت سر نظام است. توقعات در این مقطع باید متناسب با شرایط تعدیل شود. در چهل سال گذشته در شرایط بدتر از این وضع قرار داشتیم ولی با وفاق ملی پاسخ قاطعی به صهیونیست‌ها و آمریکا خواهیم داد که این سخنان وی با فریاد الله اکبر نمایندگان تأیید شد. رئیس مجلس همچنین از کمیسیون امنیت ملی خواست به صورت مستمر مذاکرات وزارت خارجه را با اروپا پیگیری کند و نتیجه را برای اخذ تصمیم به مجلس ارائه دهد.

گفتنی است نمایندگان مجلس جلسه امروز را با آتش زدن پرچم آمریکا و برجام آغاز کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.