اصفهان- معاون رئیس جمهور هدف اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را رشد ۸ درصدی اقتصاد خواند و تاکید کرد: بخش مهمی از این هدف با رویکردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان و درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

هدف اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رشد ۸ درصدی اقتصاد است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین محمدباقر نوبخت، ظهرسه شنبه در حاشیه افتتاح دومین پارک علم و فناوری اصفهان اظهار کرد: امروز شمار زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیانی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند، گوشه ای از توانمندی‌های ملی خود را عرضه کردند که می‌تواند بخشی از نیاز کشور به خارج را برطرف کند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری می‌تواند شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیانی را پرورش دهد که مکمل صنعت و کارخانه‌ها باشد، تصریح کرد: اگر محصولات ارزان‌تر و با تکنولوژی روز در کشور تولید شود، قادر خواهیم بود از ورود محصولات قاچاق بهتر جلوگیری کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:  اگر کارخانه‌ها از دانش شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند، می‌توانند کالاهایی ارزان‌تر، با کیفیت بالاتر و قابل رقابت با محصولات خارجی تولید و به بازار عرضه کنند.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اشتغال اشاره و تصریح کرد: مسئله اشتغال در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال باید بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که برای تحقق این هدف ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در نظر گرفته شده است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه برای شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان منابع و اعتبارات مناسبی از طریق دولت تعیین و به تصویب مجلس رسیده است، ابراز امیدواری کرد استاندار اصفهان به عنوان ناظر عالی طرح‌های اشتغال‌زا از آن استفاده کند.

وی گفت: با توجه به اینکه دولت علاوه بر حمایت از کالاهای مصرفی برای رسیدن به تولید انبوه محصولات جدید، نخبگان اصفهانی را برای ورود به بازار حمایت می‌کند، شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس طرح‌های خود می‌توانند از این منابع مالی بهره‌مند شوند.

نوبخت گریزی هم به وضعیت فعلی بازار ارز کرد و افزود: برای سامان‌دهی بازار ارز مدلی را طراحی کرده‌ایم که بر اساس آن واردکنندگان، محصولات خود را در سیستم ثبت سفارش وارد کرده و از مزایایی همچون دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بهره‌مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: رسیدن به این هدف مستلزم این است که واردات غیررسمی و قاچاق متوقف شود.

به گزارش قدس آنلاین، امروز دومین پارک علم و فناوری شهر اصفهان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به مساحت ۲۰ هکتار و با زیربنای ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب با حضور مسئولان کشوری و استانی با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

امروز همچنین آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته فوتونیک دانشگاه اصفهان با حمایت معاونت پژوهشی و فناوری این دانشگاه، پژوهشکده الکترواپتیک و لیزر صا ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.