۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 599474

قدس آنلاین: قدس آنلاین: خطیب حرم مطهر امام رضا(ع) با بیان اینکه عمل به دستورات الهی زمینه ظهور را در جامعه فراهم می‌سازد، گفت: صداقت زیر بنا ومبنای دولت کریمه مهدوی است.

صداقت زیربنای تشکیل دولت کریمه مهدوی است

حجت الاسلام حمیدی گفت: از منظر قرآن ملاک و معیار تمام  اعمال منتظر واقعی ایمان به خدا و اولیای الهی است، لذا انسان باید شرایط ویژه ای را رعایت کند تا بتوان یک منتظر به معنای حقیقی کلمه باشد.
وی در سلسله سخنرانی‌های فرهنگی تبلیغی رواق امام خمینی(ره) به تبیین موضوع مهدویت و انتظار در آیینه قرآن پرداخت و  اظهارداشت: مشخصات دولت مهدوی آن است که اسلام و اهل آن را عزت و اقتدار می بخشد.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آستان نیوز، سخنران حرم مطهر رضوی گفت: شناخت وجود مقدس امام زمان(عج) برای یک منتظر یک امر لازم و ضروری است، چرا که شناخت و آگاهی از زندگانی مصلح جهان، نقش مهم و تعیین کننده ای در زندگی افراد دارد.
وی با بیان روایتی از امام علی(ع) در خصوص بیعت‌نامه حضرت مهدی(عج)، تصریح کرد: مفاد بیعت‌نامه مردم و امام زمان(عج)   این‌گونه است که با او بیعت می‌کنند که هرگز دزدی نکنند، مرتکب فحشا نشوند، مسلمانی را دشنام ندهند، خون کسی را به ناحق نریزند، به آبروی کسی لطمه نزنند، به خانه کسی هجوم نبرند، کسی را به ناحق نزنند، طلا، نقره، گندم و جو ذخیره نکنند، مال یتیم نخورند و در مورد چیزی که یقین ندارند گواهی ندهند.
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: امام عصر(عج) در ارتباط با مردم در پیمان نامه با یاران رفتاری را تبیین می‌کنند و  ایشان در عین حال که حکومتی وسیع دارند اما به ریزترین مسائل کارگزاران خود دقت می کنند و کارگزاران حق ندراند چون قدرت یگانه دنیا هستند ظلم و ستم به دیگران روا دارند.
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه اولین اقدام حضرت مهدی(عج) در ابتدای ظهور گرفتن بیعت از یاران خود است، تصریح کرد: دولت کریمه به دولتی اطلاق می شود که در عین آنکه مدافع و مبلغ و مروج اسلام است،

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.