کرمان-مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته تا امروز نزدیک دو هزار و ۵۰۰ زلزله در استان داشته‌ایم گفت: گسلهای خطرناک هم در استان کرمان وجود دارد که می‌طلبد استان همیشه آمادگی لازم را در مواجه با مواقع بحران داشته باشد.

وجود گسل‌های خطرناک در کرمان آمادگی همیشگی دستگاه‌های استان را می‌طلبد

به گزاش  قدس آنلاین، رضا فلاح صبح امروز در کارگروه تخصصی تشکل‌های مردمی و مدیریت بحران استان کرمان که با حضور اکبری معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: کرمان به جهت وسعت زیاد با ۱۸۳ هزار کیلومترمربع گسل‌های زیادی دارد که در سطح استان فعال هستند.

وی با یادآوری اینکه از آذر ماه سال گذشته تا امروز نزدیک دو هزار و ۵۰۰ زلزله در استان کرمان داشته‌ایم گفت: گسل‌های خطرناک هم در استان کرمان وجود دارد که می‌طلبد استان همیشه آمادگی لازم را در مواجه با مواقع بحران داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به اینکه طرح خادم با معنی "خانواده آماده در هنگام مخاطرات" در استان در حال اجرا است بیان کرد: ماهی یکبار به درب منازل می‌رویم و آموزش لازم در مواقع بحران را به صورت چهره به چهره به خانواده‌ها می‌دهیم که تاکنون بیش از ۶۳ هزار خانواده آموزش‌های طرح خادم را در کرمان دیدند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۵ هزار نفر از طلاب استان آموزش‌های لازم آمادگی در زمان بحران را می‌بینند افزود: تفاهمنامه‌های مختلفی با ادارات دولتی بستیم و کارمندان در حال آموزش هستند.

فلاح با اشاره به اینکه طرح دادرس با معنی دانش‌آموز آماده در زمان سختی‌ها نیز در مدارس در حال اجرا است خاطر نشان کرد: بعد از زلزله با حضور تیم‌های سحر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و کوهبنان اقدامات آرامش روانی را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان پشتیبان منطقه ده شهر تهران نیز هست که در صورت بحران در این منطقه امدادرسانی خواهد کرد گفت: در روستاها خانه‌های هلال راه‌اندازی شده و تاکنون در ۱۷۰ روستا خانه هلال وجود دارد که بعضا در نقاط دورافتاده هستند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.