رئیس مجلس با اشاره به تجربه برجام گفت: فرزندان این کشور باید این تجربه را بدانند که چه نامه نگاری هایی شد و به چه اصولی رسیدیم و آنها به چه راحتی این اصول را زیر پا گذاشتند.

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از معلمان نمونه و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه شما قطعاً نقش برجسته ای در آینده کشور خواهید داشت، تاکید کرد: مجلس نیز قدردان زحمات شماست و بسیاری از نمایندگان از خانواده آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه دیدار امروز ما با شما با شیطنت اخیر رئیس جمهور آمریکا همزمان شده است، اظهارداشت: مقام معظم رهبری امروز خیلی خوب این مسیر را روشن کردند و اجمالاً گذشته این مسئله را تشریح و برای آینده نیز راهبرد روشنی را تبیین کردند.

رئیس مجلس تاکید کرد: این یک تجربه بسیار موثر برای کشور ما است که کشورهای غربی مخصوصاً آمریکائی ها نگاه از بالا به پایین به کشورهای دیگر دارند و هر وقت چیزی را نتوانند قبول کنند، بازی را بهم می زنند؛ مانند مسئله هسته ای که بعد از اینکه چند بار خودشان نامه نوشتند و درخواست مذاکره کردند و با شروطی مذاکره انجام شد و توافق نیز به تائید سازمان ملل رسید، اما آنها حالا طوری رفتار می کنند که مخل امنیت جهانی است.

لاریجانی ادامه داد: این تجربه برای آینده خیلی مفید است که نوع کار با این کشورها چقدر مشکل است و رفتار آنها در دنیا چقدر ناامنی ایجاد می کند؛ رفتاری که به هیچ تعهدی پایبند نیست و در صحنه بین المللی گسست ایجاد می کند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: البته ملت ایران شرایط سخت تری را قبلاً طی کرده و از این شرایط نیز می توان عبور کرد، اما این نقطه در تاریخ جهان ماند که کشوری که مدعی مدیریت جهانی است، اینقدر غیرمسئولانه رفتار می کند.

لاریجانی تاکید کرد: باید فرزندان این کشور این تجربه را بدانند که چه نامه نگاری هایی شد و ما به چه اصولی رسیدیم و آنها به چه راحتی این اصول را زیر پا گذاشتند.

ضرورت ساماندهی منابع و عدم تمرکز در آموزش و پرورش

وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که باید از شما معلمان بپرسیم که مهمترین مشکلات آموزش و پرورش را چه می دانید، اظهارداشت: شاید اولین نکته این باشد که منزلت معلم باید حفظ شود و از مشکلات مادی فارغ باشد و ذهنش درگیر نباشد.

لاریجانی گفت: به دلیل مشکلاتی که در کشور هست، آنقدر که باید برای معلمان کار نمی شود، با وجود اینکه مجلس هم هرسال ۳ یا ۴ هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه می کند.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در کشور تصریح کرد: کل منابع درآمد کشور ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزار میلیارد تومان است و بودجه جاری نیز همین است و اندکی برای عمران باقی می ماند؛ هر وقت هم که کم می آورند یا شرکت ها را می فروشند و خرج عمران می کنند یا اوراق مشارکت می فروشند، اما اینها راه حل دراز مدت نیست.

رئیس مجلس با تاکید بر حرکت آموزش و پرورش به سمت عدم تمرکز و واگذاری کارها به مردم، عنوان کرد: سطح کار ستادی باید کاهش یابد و در عوض نظارت و سیاستگذاری در ستاد انجام شود.

لاریجانی گفت: دور نمای بهتری هم برای بودجه آموزش و پرورش نیست، لذا بنشینید و راه حل هایی را بیابید و ما هم کمک می کنیم، به گونه ای که بتوان پیش بینی کرد که با این راه حل ها و قواعد مثلاً ظرف ۳ سال وضعیت معلمان بهتر می شود.

وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از فناوری های روز دنیا در آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهارداشت: در این رابطه هم مجلس و هم شورای عالی فضای مجازی می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند.

رئیس مجلس در پایان با اشاره به مسئله کنکور با بیان اینکه کنکور تمام زحمات شما را از بین می برد، تصریح کرد: تست زنی هم یک حرفه شده و این آموزشگاه ها نیز کیفیت کار را در آموزش و پرورش از بین می برند؛ برای برداشتن کنکور قانون وجود دارد و اتفاقاً خود شما باید مدعی این کار باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.