معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اکنون جهان ساختار جدیدی را به خود می‌بیند و تمام دنیا در سمتی قرار دارد که مواضع ایران قرار گرفته است.

جهان ساختار جدیدی را به خود می‌بیند/ همه دنیا طرف ما است

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: از شب گذشته تاکنون و با تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام، ساختار جدیدی در جهان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار است که آمریکا با رژیم جعلی و ارتجاعی در یک طرف قرار گرفته است و تمام دنیا در سمتی قرار دارد که مواضع ایران قرار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: شرایط اکنون شفاف شده است و مشخص شد که در مدت زمان حضور آمریکا در برجام، اقدامی جز مانع‌تراشی و مزاحت نداشته است.

وی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد که رژیمی مثل آمریکا که دایه مدیریت جهانی دارد بسیار بی‌ثبات است و قدرت تصمیم‌گیری در آنجا مقطعی است. هیچ کشوری نمی‌تواند به اعتبار اینکه با آمریکا به توافق رسیده است، برنامه‌اش را تنظیم کند.

نوبخت ادامه داد: این شرایط برای کشوری مثل ما که ظرفیت بزرگ ملی و اعتماد مردمی را دارد موقعیتی فراهم کرده تا برنامه توسعه خود را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: با تاکید رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه باید برنامه‌ای متناسب با این شرایط و خروج آمریکا از برجام طراحی کند و بودجه را با این شرایط برنامه‌ریزی کردیم و مشکلی هم نخواهیم داشت و با انسجام داخلی به توسعه و عمران مناطق مختلف کشور خواهیم پرداخت.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: با تکیه بر برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌های توسعه و عمران کشور را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه از نظر ارزی منابع ما بیش از مصارف است، تصریح کرد: نوسان اخیر در بازار نیز در حال کنترل است. 

نوبخت خاطرنشان کرد: تعدادی از اقلام و کالاها و خدمات که در مجموعه ثبت سفارش قرار نگرفت در چارچوب رسمی خود قرار گرفته است و خدمات مورد نیاز مردم که هم‌اکنون در سامانه نیما تعریف نشده است، به زودی شناسایی می‌شود.

وی گفت: اکنون تفاوت برجام با قبل این است که در قبل از برجام تحریم‌های اروپا و شورای امنیت هم بود ولی اکنون آمریکا تنها است و اکنون سیاست ما بر پایه تکیه به درون کشور است و با اقتصاد درون‌زا می‌توانیم کشور را مثل گذشته اداره کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.