همدان - رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان گفت: یک پاکبان دچار مرگ مغزی در همدان ناجی بیماران نیازمند به اهدای عضو شد.

یک پاکبان در همدان ناجی چند بیمار شد

به گزارش قدس آنلاین ، مجید حمیدی از اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند خبر داد و اظهار کرد: مرحوم علی‌اصغر حسن‌زاده ۵۱ سال اهل همدان در اثر تصادف در بلوار ارتش دچار مرگ مغزی شده بود که اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه دو روز پیش این بیمار به بیمارستان سینای تهران منتقل شد که دیروز مورد عمل جراحی قرار گرفت تا اعضایش به بیماران اهدا شود، افزود:‌ قلب، کبد و دو کلیه این دو بیمار مرگ مغزی به بیماران اهدا می‌شود.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان با بیان اینکه پس از کسب رضایت به اهدای عضو از خانواده این مرحوم، از بیمارستان بعثت به بیمارستان سینای تهران منتقل شد، گفت:‌ مرحوم فردی پاکبان بوده که گویا کارت اهدای عضو نیز داشته است، هنگامی که با خانواده او صحبت کردیم با آگاهی که نسبت به مرگ مغزی داشتند به اهدای عضو رضایت دادند.

وی با اشاره به اینکه رضایت به اهدای اعضای عزیزان سخت است و ما خانواده‌ها را درک می‌کنیم، افزود: باید آگاهی بیشتری نسبت به اینکه یک بیمار مرگ مغزی دیگر نمی‌تواند به زندگی برگردد، صورت گیرد.

حمیدی با بیان اینکه خانواده‌ای که آگاهی نسبت به بیماری مرگ مغزی دارند بسیار راحت‌تر رضایت به اهدای اعضای عزیزانشان می‌دهند تا زندگی دوباره به دیگران ببخشند، خاطرنشان کرد: فردا ساعت ۱۱ مراسم ترحیم مرحوم حسن زاده در مسجد شهرک الوند برگزار می‌شود.

وی در ادامه از کاهش تعداد بیماران مرگ مغزی در همدان طی امسال خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه امسال با چهار بیمار مرگ مغزی مواجه بودیم که خانواده یکی از آنها رضایت به اهدای عضو دادند.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان با اشاره به اینکه در بین این بیماران، دو جوان در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بودند، گفت: خانمی نیز در اثر تشنج خونریزی مغزی کرده و دچار مرگ مغزی شده بود که خانواده آن مرحوم رضایت به اهدای عضو ندادند.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه ۳۱ اردیبهشت ماه روز ملی اهدای عضو نامگذاری شده است، افزود: به دنبال این بودیم مراسم‌های متنوعی و خاصی را امسال به همین مناسبت برگزار کنیم اما مصادف با ایام ماه رمضان است و تصمیم بر برگزاری تعدادی از آنها را داریم.

حمیدی با بیان اینکه سال گذشته جشن نفس را در روز ملی اهدای عضو برگزار کردیم، گفت: فرهنگ‌سازی در خصوص بیماران مرگ مغزی و آگاهی و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در برنامه ماست.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.