جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دولت آمریکا ۴۰ سال است در ابعاد مختلف علیه ملت ایران تلاش می‌کند و خروج از برجام و مباحث موشکی بهانه و هدفی است تا ملت ایران را تسلیم کند.

مباحث موشکی یک بهانه است/امروز برنامه دشمن جنگ اقتصادی است

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی «پیشرفت پایدار، رهیافت تاریخ، فرهنگ و تمدن دارالولایه سیستان»، در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قطعا هر سرزمینی و مردمان آن بازتاب دهنده حوزه ای خاص از فرهنگ غنی ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه توصیف‌های بسیار خوبی از تاریخ تمدن ساز و گذشته سیستان مطرح شد، افزود: اینکه سرزمین سیستان دارای تاریخی عمیق و کهن است نشان دهنده خواستگاه عمیق فرهنگ مردم ایران زمین است.

جانشین فرمانده کل سپاه  ادامه داد: از همین رو هرگاه انسان نام زیبای سیستان را می شنود به یاد شرافت، مهربانی، غیرت، ولایتمداری، دینداری، نجابت و صبر و فداکاری مردمان این سرزمین می افتد.

وی گفت: تعبیر منطقه سیستان به عنوان «دارالولایه» یک تعبیر بسیار زیبا است که نشان دهنده وفا و فداکاری مردم این دیار به امام علی (ع)  و پذیرش شکنجه‌های سخت برای عدم بی حرمتی به ساحت مقدس ایشان است.

مردم سیستان به راستی تفسیرگران حقیقی ایمان هستند

سردار سلامی  با اشاره به اینکه مردم این سرزمین به راستی تفسیرگران حقیقی ایمان هستند، خاطر نشان کرد: این منطقه علمای بزرگ، سرداران بزرگ و شهیدان والا مقامی از جمله شهید حاج قاسم میرحسینی دارد که هر کدام در تاریخ اسلام و ایران جایگاه و مقام والایی دارند.

وی با اشاره به اینکه قهرمانی و غیرت از خصوصیات مردم این سرزمین است، تصریح کرد: شاید یک زمانی سیستان با رستم به دنیا معرفی می شد اما امروز منطقه سیستان هزاران رستم حقیقی دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان داشت: قطعا مردم هیچ سرزمینی نمی خواهند که در گذشته متوقف شوند از همین رو امروز مردم سیستان نیز می خواهن د با کمک گذشته افتخارآمیز خود در آینده ای با شکوه زندگی کند و همچنان در مرکز ثقل فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی قرار داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه این همایش صرفا برای تجلیل از گذشته ها نیست، افزود: قطعا تاریخ گذشته سکویی برای جهش به آینده ای درخشان است و امروز سیستان نیاز به احیای آن شکوه تاریخی دارد.

سردار سلامی ادامه داد: ما امروز نیازمند ساختن یک اراده جدید برای احیای شکوه واقعی سیستان هستیم و باید تاریخ را مجددا زنده کنیم نه اینکه فقط آن را بیان کنیم.

وی بیان کرد: از همین رو افرادی که لباس مسئولیت و خدمت بر تن دارند نباید در مقابل دردها و مصیبت‌هایی که امروز مردم سیستان را فرا گرفته بی تفاوت باشند و یا به صورت شرایط عادی با آن برخورد کنند.

دشمنان به دنبال ایجاد جنگ اقتصادی هستند

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در نظام اسلامی همه مسئول هستند، خاطر نشان کرد: قطعا در آینده از ما که لباس لباس مسئولیت و خدمت تن کرده ایم سوال می شود که در مقابل این مشکلات و رنج ها که امروز مردمان این منطقه را گرفته ‌است چگونه برخورد کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد جنگ اقتصادی هستند، تصریح کرد: این روزها آمریکا و متحدانش به دنبال تحریم ما هستند و از طرفی خشکسالی نیز هجوم آورده‌ است از همین رو مسئولین باید برای حل مشکلات در کنار مردم بایستند.

سردار سلامی گفت: ما باید با الگوی جنگ در این میدان ایستادگی کنیم و برای طلوع بخشیدن به خورشید مناطقی مانند سیستان همه مسئولین باید با هر تعصبی پای کار باشند تا مشکلات را برطرف کنند.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات هرچه بزرگ باشند از ملت ایران بزرگتر نیستند و ما با اراده محکم می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و سپاه نیز به اندازه توانش در میدان است چرا که این رویه و مرام ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه خروج از برجام یک بهانه است، تصریح کرد: دولت آمریکا ۴۰ سال است در ابعاد مختلف علیه ملت ایران تلاش می کند و خروج از برجام و مباحث موشکی بهانه و هدفی است تا ملت ایران را تسلیم کند.

وی گفت: ما امیدی به اینکه دیپلماسی بتواند راهی در برجام ایجاد کند، نداریم زیرا آنچه در این جنگ اقتصادی مهم است، دیپلماسی نیست بلکه راهکار این جنگ احیا و شکوفا کردن شجره مقاومت ملت است.

کشورهای اروپایی هم در عمل مانند آمریکا هستند

سردار سلامی با اشاره به اینکه ما مطمئن هستیم که کشورهای اروپایی هم در عمل مانند آمریکا هستند، افزود: اعتبار ما از درون نبردهایی سخت بیرون آمده است و راز این که ما به باز دارندگی رسیدیم و ایران را لنگرگاه ثبات قرار دادیم این است که ابزارهای مبارزه با دشمن را در ۸ سال دفاع مقدس آموخته ایم و امروز راهکار نظامی را به روی دشمن بسته ایم.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچ فضایی برای گزینه نظامی دشمن علیه ایران وجود ندارد، ادامه داد: امروز برنامه دشمن جنگ اقتصادی است با این حال امروز اقتصاد ما از میدان تاثیر اقتصادی عبور کرده و نیازهای پیشرفت کشور را خودمان می سازیم و این ثمره تحریم ها است.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: قطعا تحریم های جدید نیز ملت ایران را شکوفا می کند زیرا دشمنان باید این را بدانند که ملت ایران در فشار، تحریم و جنگ رشد کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز امنیت انرژی در خلیج فارس در دست ایران اسلامی است، تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که دامنه نفوذ سیاسی و معنوی ایران از مرزها بسیار فراتر رفته است و دشمنان نمی توانند اراده این ملت را به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار دهند.

سردار سلامی بیان داشت: دنیا بسیار بزرگتر از آمریکاست و ایران اسلامی نیز با داشتن ظرفیت ها و منابع مختلف به هیچ عنوان تحریم پذیر نیست و امروز نقش مهمی در مسائل جهانی دارد و استقلال خود را با هیچ چیزی عوض نمی کند.

وی گفت: قطعا قدرت نظامی ایران روز به روز افزایش خواهد یافت زیرا نفوذ انقلاب ما فقط به صورت فیزیکی نیست که بتوان جلوی آن را گرفت بلکه این نفوذ معنوی و دینی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.