وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای طرح دولت همراه از هفته آینده در کشور، گفت: توسعه دولت الکترونیک یک تحول بزرگ در نظام و یکی از راه‌های چابک سازی نظام اداری است.

طرح«دولت همراه» از هفته آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به خدمات ارائه‌ شده در استان گیلان اظهار کرد: امروز حدود ۳۵۰ میلیارد تومان طرح در حوزه IT در گیلان بهره‌برداری می‌شود.

ضرورت ارتقا و توسعه ظرفیت های در حوزه ارتباطات در گیلان

وی با بیان اینکه شاخص توسعه و سرعت پهنای باند در گیلان قابل‌توجه است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت مستعد گیلان درصنعت گردشگری باید متناسب با جمعیت ثابت و شناور این مناطق ازجمله پوشش جاده‌ای آن تقویت شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان گیلان باید در جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم ارتقا یابد، افزود: در حال حاضر در  ۵۰ نقطه‌ گیلان سرمایه‌گذاری شده که باید به ۱۵۰ نقطه افزایش یابد تا مردم بیشتر از خدمات مخابراتی در حوزه شبکه‌های موبایلی استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از آغاز طرح دولت همراه از هفته آینده خبر داد و گفت: اجرای پایلوت این طرح مثبت بوده و باید در تمامی نقاط کشور اجرا شود تا همه مردم بتوانند از دولت همراه بهره مند شوند.

آذری جهرمی با اشاره به اجرای طرح سیماک، تصریح کرد:  این پروژه در گیلان به مرحله ارائه رسیده و ۱۸ دستگاه که در حوزه املاک فعالیت دارند در این طرح همکاری می‌کنند.

وی اجرای دولت الکترونیک را به منظور شفافیت عملکرد دولت برشمرد و یادآورشد: راندمان و بهره‌وری در دولت با اجرای دولت الکترونیک افزایش می یابد.  

به گفته این مسئول ایران در شاخص توسعه دولت الکترونیک در جایگاه ۱۰۰ دنیا قرار دارد و براساس دستور برنامه ششم باید این رتبه کاهش یابد.

وجود امکان اتصال به شبکه دانش آموزی در ۲۶ هزار روستای کشور

جهرمی با اشاره به اینکه دولت الکترونیک یک تحول بزرگ در نظام است، افزود: یکی از راه های چابک سازی نظام اداری دولت الکترونیک است.

وی همچنین در ادامه به تجهیز و هوشمند سازی مدارس و اجرای بخشی از این طرح توسط وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: اجرای سرویس‌های ویدیو کنفرانس، کتابخانه الکترونیک بخشی از برنامه‌هایی است که باید توسط بخش خصوصی در سال ۹۷ در مدارس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امکان اتصال مدارس به شبکه  دانش آموزی از دیگر برنامه‌های وزارت ارتباطات در مدارس است، خاطرنشان کرد: امکان اتصال به شبکه در بیش از ۲۶ هزار روستا کشور فراهم شده و  براساس قانون ما موظف به فراهم کردن امکان اتصال مدارس به شبکه هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تراکم جمعیتی در گیلان تصریح کرد: حضور شبکه‌های بخش خصوصی برای ایجاد سایت‌های مخابراتی نیازمند همکاری شهرداری به توسعه ارتباطاتی است و به همین دلیل شهرداری رشت باید همکاری لازم را با شرکت‌های مخابراتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۲۹ سایت از سوی شرکت‌های مخابراتی در شهرداری رشت منتظر دریافت مجوز شهرداری برای ارائه خدمات هستند، گفت: تمامی شرکت‌های مخابراتی با طرح تجمیعی با در نظر گرفتن فضای زیباسازی آماده سرمایه‌گذاری در گیلان هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن طرح تکاپو طی سه ماه آینده در گیلان،اظهار کرد: در پایان این مهلت به همراه وزیر تعاون به استان گیلان سفر می کنیم و باید درآن زمان وضعیت رشد و اشتغال در حوزه  ICT تغییر کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.