۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 599639

در حالی که بازار نفت خود را برای بروز اختلال احتمالی در عرضه نفت ایران به دلیل بازگشت تحریم های آمریکا آماده می کند، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش داشت و در آستانه ثبت بیشترین رشد هفتگی در طی یک ماه گذشته قرار گرفت.

برجام نفت را گران کرد

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که بازار نفت خود را برای بروز اختلال احتمالی در عرضه نفت ایران به دلیل بازگشت تحریم های آمریکا آماده می کند، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش داشت و در آستانه ثبت بیشترین رشد هفتگی در طی یک ماه گذشته قرار گرفت.

دولت آمریکا اعلام کرده که ضمن خروج از برجام قصد دارد تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نماید. ایران در حال حاضر روزانه حدود ۴ میلیون بشکه نفت تولید می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۹ سنت افزایش به ۷۷ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون ۳.۵ درصد رشد داشته که بیشترین رشد هفتگی از اواسط ماه آوریل تاکنون بوده است. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۴۲ سنت افزایش به ۷۱ دلار و ۵۶ سنت رسید.

قیمت نفت هم اکنون به بالاترین رقم ها از اواخر سال ۲۰۱۴ تاکنون رسیده و در مسیر ثبت چهارمین فصل افزایشی متوالی خود قرار دارد که طولانی ترین دوره رشد متوالی قیمت نفت در طی بیش از ۱۰ سال گذشته به شمار می رود.

تحلیلگران امید چندانی ندارند که مخالفت های جامعه جهانی با اقدام ترامپ، مانع از به اجرا گذاشته شدن تحریم های آمریکا علیه ایران شود.

موسسه مشورتی اف جی ای در یادداشتی نوشت: «اروپا و چین علیه تحریم های آمریکا مبارزه نخواهند کرد. آنها هرچند در ابتدا غرلند می کنند، اما در نهایت تحریم ها را خواهند پذیرفت.»

فریدون فشارکی، رئیس و موسس اف جی ای گفت: «ما معتقدیم محدودیت قبلی یک میلیون بشکه ای (که در دوران اوباما برقرار شده بود) مجددا علیه ایران به اجرا در خواهد آمد. مثل قبل، باید چند دوره خرید نفت کشورها از ایران کاهش یابد تا رقم صادرات این کشور به این رقم برسد.»

اما اولیویر جاکوب، استراتژیست موسسه پتروماتریکس گفته: «هنوز سخت است بتوانیم میزان تاثیر پذیری صادرات نفت ایران از تحریم های جدید آمریکا را ارزیابی کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.