رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم رونمایی از لباس رسمی تیم ملی در جام جهانی گفت: برای ما مشخص است که کدام بازیکنان به جام جهانی می‌روند، شاید هنوز برای رسانه‌ها این مسئله معلوم نباشد، اما ما می‌دانیم کدام بازیکنان قرار است همراه تیم ملی به جام جهانی بروند.

می‌دانیم کدام بازیکنان همراه تیم ملی به جام جهانی می‌روند/در تلاشیم تا طرح یوزپلنگ را به پیراهن تیم ملی باز گردانیم

به گزارش قدس آنلاین، مهدی تاج در مراسم رونمایی از لباس رسمی تیم ملی فوتبال در جام جهانی اظهار داشت: در سال حمایت از تولید داخلی براساس فرمایش مقام معظم رهبری، فدراسیون فوتبال در این راستا به سراغ یک شرکت ایرانی رفت و قراردادی چهار ساله با هاکوپیان امضا کرد. براساس این قرارداد، شرکت هاکوپیان در هر ۱۸ رده تیم‌های ملی و بانوان لباس‌های تیم ملی را تأمین خواهد کرد. هاکوپیان شرکتی معتبر و بین‌المللی است که عالی کار می‌کند و مفتخریم که یک شرکت ایرانی لباس‌های ایرانی با کیفیتی بهتر و مناسب‌تر از لباس‌های خارجی را با کمک کارگران ماهر، نیمه‌ماهر و ساده ایرانی انجام می‌دهد. 

مهدی تاج در مورد اینکه چگونه این برند برای تیم ملی انتخاب شده است، گفت: ما فراخوانی برای انتخاب برندها داریم که دو شرکت داخلی و یک شرکت خارجی به این فراخوان پاسخ دادند، اما درنهایت برند هاکوپیان از هر جهت هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی و هم از نظر قیمتی برای ما مناسب بود. بیش از سه چهار ماه این مذاکرات طول کشید. 

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قرارداد چهار ساله چقدر هزینه فدراسیون فوتبال پرداخت می‌کند، گفت: این قرارداد برای فدراسیون فوتبال رایگان است و محبت این عزیزان است که این لباس‌ها را در همه سطوح ملی و حتی تیم ملی بانوان به صورت رایگان دریافت می‌کنیم، همه تیم‌های ملی از این پس با لباس‌های یکدست و یکنواخت به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند. 

وی با اشاره به قرارداد شرکت آدیداس گفت: ما با شرکت آدیداس قرارداد اسپانسری بسته بودیم مثل تمام دنیا و قرارداد ما هم با تیم‌های دیگر جهان فرقی نمی‌کرد و قرارداد خوبی بود، اما با توجه به قوانین کشورمان که هیچ پوشاک خارجی وارد کشور نمی‌شود مگر آنکه ۶۰ درصد آن در داخل تولید شود، و به این ترتیب آدیداس نمی‌توانست در داخل ایران لباسی بفروشد، بنابراین قرارداد اسپانسری تبدیل به قرارداد تجاری شد که ۷۰ درصد این قرارداد به صورت رایگان و ۳۰ درصد هم از محل فروش خارج از کشور است که اگر این ۳۰ درصد از محل فروش خارج از کشور تأمین نشد، ما باید پول آن را بپردازیم. وقتی آدیداس نمی‌توانست در داخل لباسی بفروشد، نمی‌توانستیم قرارداد اسپانسری با آن ببندیم. امیدوارم یک روز هم در این مورد با برندهای داخلی به نتیجه برسیم. 

وی تأکید کرد: براساس قوانین کشور که دست فدراسیون هم نیست و بحث اقتصاد مقاومتی است، این قرارداد امضا شد. 

مهدی تاج در مورد وضعیت یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی گفت: ما پیراهن تیم ملی را به AFC و فیفا اعلام کرده بودیم و تغییر پیراهن آدیداس عملیاتی نبود و ما در دور مقدماتی با این لباس‌ها بازی کرده بودیم، در مورد یوزپلنگ هم در تلاش هستیم که آن را به تیم ملی برگردانیم. 

تاج تصریح کرد: شرکت هاکوپیان یک شرکت خوشنام است و قرارداد خوب و بازی را با این شرکت امضا کرده‌ایم که کلیه تیم‌های ملی لباس خواهد داد، پیش از این ما برای اعزام تیم‌های ملی پول می‌دادیم و کت و شلوارها را می‌خریدیم، البته من اکنون نمی‌دانم  که چقدر فدراسیون بابت این کت و شلوارها در گذشته پول می‌داده است اما این لباس‌ها خریداری می‌شده است. 

مهدی تاج در مورد اینکه اکنون مشخص است که آیا اکنون فهرست تیم ملی مشخص است و اینکه کدام بازیکنان همراه تیم ملی به جام جهانی می‌روند، گفت: اندازه بازیکنان تیم ملی گرفته شده است و برای ما مشخص است که کدام بازیکنان به جام جهانی می‌روند، شاید هنوز برای رسانه‌ها این مسئله معلوم نباشد، اما ما می‌دانیم کدام بازیکنان همراه تیم ملی به جام جهانی بروند مگر اینکه اتفاق ویژه‌ای بیفتد و مصدومیتی رخ بدهد که قابل پیش‌بینی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.