قدس آنلاین-محمد رضایی:بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان خراسان رضوی زیر پوشش اورژانس اجتماعی هستندو ۱۰۷ مرکز خدمت رسانی به آسیب دیدگان اجتماعی در این استان فعالیت دارد.

فقط 16درصد از 250هزار زن سرپرست خانوار خراسان رضوی تحت حمایت هستند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: سازمان بهزیستی با همکاری بخشهای غیر دولتی بهزیستی در۸۸ محور به جامعه هدف خدمت رسانی می کند که یکی از آنها بحث کودک آزاری است.
غلامحسین حقدادی افزود: اینکه برخی افراد به حضور ماموران ومددکاران اورژانس اجتماعی در لباس فرم بهزیستی اعتراض دارند، خاطر نشان کرد:همواره حضور مددکار در بحرانهای اجتماعی و آسیبهایی که به افراد وارد شده امید بخش و آرامش دهنده است واین مداخله مددکاران با حضور انتظامی و امنیتی تفاوت دارد.
وی در باره اهداف اکیپهای اورژانس اجتماعی تاکید کرد: همکاران من در کسوت مددکاری و با بهره گیری از آموزه های رافت اسلامی و ر رفتارشناسی اجتماعی آماده کمک به افراد در جامعه هستند و لازم است پیش ازبغرنج شدن مشکلات رفتاری مردم گزارشهای کودک آزاری ویا موارد بحرانی بین افراد خانواده را برای کمک به آسیب دیدگان به تلفن امدادی ۱۲۳گزارش دهند.

به گفته حقدادی اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی خدمات می‌دهد اما در زمانهای خارج از ساعات اداری دولتی، این مراکز مانند پلیس ۱۱۰ به صورت شیفتی به مردم خدمت می کنند و  در صورت نیاز و فوریت تماس و گزارش اعلام شده مددکاران  به محل آسیب اعزام می شوند.

بر این اساس فعالیت اورژانس اجتماعی در کلانشهر مشهد شبانه روزی و در دیگر شهرها بر اساس ساعت کار اداری تعریف شده است همچنین در شهرهای کوچکی که اورژانس اجتماعی حضور ندارد کارشناس رابط آسیب‌ها به مشکلات مراجعین رسیدگی می‌کند.

این مقام حمایتی استان خراسان رضوی در باره  آخرین وضعیت زنان سرپرست خانوار به قدس آنلاین گفت: از مجموع ۲۵۰ هزار نفر زنان سرپرست خانوار استان، ۴۰ هزار نفر زیر پوشش سازمان های حمایتی هستند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر آنان توسط بهزیستی حمایت می شوند.

وی در باره برخی از نارساییهای خانواده های مذکور و افراد پشت نوبت بیان کرد: این زنان قطعا مورد حمایت دولت هستند و بر اساس وظایف تعریف شده و ماموریتهای محوله برخی از زنان  سرپرست خانوار نیز زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
وی در باره مستمری پرداختی به این قشر آسیب پذیر نیز گفت:با ۳  برابر شدن این مستمری ها مشکل تا حدودی رفع شده اما هنوز هم نیاز به حمایت دارند. و همچنان این رقم تکافوی نیاز یک خانواده را نمی دهد، لذا باید باتوانمندسازی این قشر از طریق اشتغالزایی مشکلشان را رفع کنیم.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه تشکیل سمن ها و گروه های همیاربرای حل مشکل این عزیزان را مورد تاکید قرار داد  و افزود: توانمندسازی این خانواده ها با تشکیل گروه های همیار سرپرست خانوار در دستور کاراست.

به گفته وی در استان خراسان رضوی بیش از ۱۷۵ گروه تشکیل شده که در این فرآیند حمایتی با کمک بهزیستی تعدادی از زنان سرپرست خانوار با اقدام به فعالیتهای تولیدی، اقتصادی خدماتی ویا تولیدی می کنندو برای بازاریابی وعرضه تولیدات و خدمات این گروههای همیاراز سوی دولت ایجاد شبکه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.