۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 599722

ستاره ایرانی آلکمار با وجود شایعه حضورش در تیم‌های ایتالیایی و آلمانی، پیشنهاد جدی از یک باشگاه ترکیه‌ای دریافت کرده است.

جهانبخش راهی بشیکتاش ترکیه می شود؟

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جهانبخش سومین سال حضور در آلکمار را به شکل فوق‌العاده‌ای به پایان بُرد و تغییر پستی که او را به‌عنوان مهاجم کنار در ترکیب تیمش جای داده بود، منجر شد تا این ستاره ایرانی در عین ناباوری بتواند با ۱۲ پاس گل، سومین پاسور برتر و با ۲۱ گل زده، آقای گل فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ اردیویسه هلند شود.

نمایش درخشان و مداوم جهانبخش طی فصل اخیر لیگ اردیویسه موجب شده بود زمزمه‌های پیشنهاد باشگاه‌های مطرح اروپایی مثل ناپولی و جدایی او از آلکمار در هفته‌های پایانی شنیده شود؛ مسئله‌ای که با اتمام مسابقات و آقای گلی او شدت بیشتری پیدا کرده و باشگاه هلندی نیز تایید کرده ستاره ایرانی‌اش برای فصل بعد راهی تیم دیگری خواهد شد.

در روزها و هفته‌های گذشته از ناپولی به‌عنوان جدی‌ترین پیشنهاد و تیم فصل آینده علیرضا جهانبخش نامبرده شده و حتی رسانه‌های هلندی و ایتالیایی به این موضوع اذعان کرده‌اند ولی با این وجود ستاره ایرانی در آخرین اظهاراتش تاکید داشت که هنوز تصمیمی برای تیم جدیدش نگرفته و طی هفته‌های آینده و شاید تا قبل یا بعد از جام جهانی این موضوع را نهایی کند.

با اینکه شایعات جدی مبنی بر حضور جهانبخش در ناپولی وجود داشته، اما امروز رسانه‌های خارجی خبر داده‌اند که امیر هاشمی‌مقدم، مدیر برنامه جهانبخش طی روزهای اخیر به استانبول سفر کرده و یکی، دو شب گذشته جلسات و مذاکره‌ای با فیکرت اورمان، مدیر باشگاه بشیکتاش برگزار کرده تا پیشنهاد این باشگاه ترکیه‌ای به مهاجم ایرانی را دریافت و به طور جدی بررسی کند.

سایت Gazete Damga گزارش داده بشیکتاش که بعد از دو سال قهرمانی، امسال و در فاصله دو هفته به پایان سوپر لیگ ترکیه تا حدود زیادی از کسب سومین جام متوالی پیاپی بازمانده قصد دارد به طور جدی در نقل و انتقالات وارد شود و با ستاره‌های تیمش که گران قیمت بوده و تاثیر چندانی در موفقیت این تیم نداشته‌اند، قطع همکاری کند تا علاوه بر صرفه جویی مالی، بازیکنان جوان و بهتری به خدمت بگیرد.

اندرلسون تالیسکا، مهاجم ۲۴ ساله برزیلی بعد از دو فصل حضور در بشیکتاش و زدن تنها ۲۶ گل که آمار چندان خوبی در ۵۳ بازی این مهاجم گران قیمت محسوب نمی‌شود، به طور قطع سال آینده در این باشگاه ترکیه‌ای حضور نخواهد داشت و احتمالا به بنفیکا پرتغال باز خواهد گشت، اما مسؤولان بشیکتاش با وجود دو هفته به اتمام فصل از حالا به دنبال جایگزین او هستند که جدی‌ترین گزینه آنها علیرضا جهانبخش است.

نکته مهم در انتقال جهانبخش مبلغ پیشنهادی است که بشیکتاش باید به آلکمار ارائه کند و با توجه به اینکه تیم هلندی دو سال قبل ویسنت یانسن را به مبلغ ۲۲ میلیون یورو به تاتنهام انگلیس فروخته، باشگاه ترکیه‌ای با مد نظر قرار دادن این مسئله، قصد دارد پیشنهادی ارائه کند که آنها را دچار مشکل نکند و همچنین مورد موافقت آلکمار هم قرار بگیرد.

مدیر برنامه‌های جهانبخش در گفت‌وگو با Voetbal عنوان کرده علاوه بر بشیکتاش، پیشنهاداتی از سوی ناپولی ایتالیا و باشگاه‌های بوندس لیگا آلمان وجود داشته اما تا به امروز هنوز هیچ پیشنهاد رسمی به دست مسؤولان باشگاه آلکمار نرسیده است.

وی همچنین در اظهار نظری دیگر گفته شاید جهانبخش یک یا دو سال آینده نیز در لیگ اردیویسه هلند بماند و با جدایی از آلکمار راهی یکی از تیم‌های آیندهوون یا آژاکس شود چراکه این تیم‌ها نیز پیشنهاداتی به وی داشته‌اند.

با تمام این شرایط اگر انتقال جهانبخش به بشیکتاش ترکیه صورت بگیرد، اتفاقی غیر منتظره رخ خواهد داد چراکه بعد از نمایش درخشان ستاره آلکمار و آقای گلی او در لیگ اردیویسه، فوتبال دوستان ایرانی و حتی طرفداران آلکمار منتظر انتقال این بازیکن به تیمی مطرح‌تر و لیگی معتبرتر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.