هفدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان آسیا در حالی به پایان رسید که تیم پسران این توانستند در بخش کومیته این تورنمنت با کسب ۲طلا، ۱نقره و ۲برنز به مقام قهرمانی دست پیدا کنند.

پسران نوجوان کاراته قهرمانی آسیا شدند/ ۸ مدال به دختران و پسران ایران رسید

به گزارش قدس آنلاین، از صبح امروز(جمعه) ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان به میزبانی شهر اوکیناوا در کشور ژاپن برگزار شد که دی پایان، تیم پسران ایران در بخش کومیته با کسب ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز همانند دوره گذشته بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم دختران هم با کسب یک طلا با ۳ پله صعود نسبت به دوره قبل نایب قهرمان شدند.

ابتدا در وزن ۵۲- کیلوگرم، مرتضی کریمی ۸ بر ۳ "بزونبک خاتابویف" از ازبکستان را برد و در ادامه ۴ بر صفر از کو"تتسو ماتسومورا" از ژاپن شکست خورد و با راهیابی حریف ژاپنی به فینال کریمی در جدول شانس مجدد به میدان رفت. او در مبارزه رده بندی ۴ بر ۲ "جان لین ون" از چین تایپه را مغلوب کرد و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

سپس در وزن ۵۷- کیلوگرم، حسین خدری در اولین دیدار خود ۴ بر ۳ "پیلای سیوانسان" از مالزی را با شکست بدرقه کرد و بعد از این مبارزه، با نتیجه ۸ بر صفر "تک وونگ من" از ماکائو را برد. در مبارزه سوم ۶ بر یک "عافف غیط" از اردن را مغلوب کرد و به فینال راه یافت. خدری در مبارزه فینال ۲ بر یک از سد "احمد الملکی" حریف عربستانی خود گذشت و مدال طلای این وزن را بدست آورد.

اما در مبارزات وزن ۶۳- کیلوگرم، عرفان داودی ابتدا ۸ بر صفر مقابل "چئون چونگ" از هنگ کنگ در به برتری رسید و سپس در دومین گام ۲ بر یک "دیاس اناربکوف" قزاق را برد. او یک بر صفر "فنگ وو" حریف چین تایپه ای را شکست داد و فینالیست شد و در بازی فینال ۳ بر ۲ "یوتو یاماناکا" از ژاپن را برد و صاحب مدال طلا شد.

همچنین در وزن ۷۰- کیلوگرم پسران، کامران بصیری در اولین مبارزه پس از تساوی ۵ بر ۵ مقابل "سناد صوفیانی" عربستانی، با رای داوران برنده اعلام شد و در ادامه ۴ بر یک "گیبران مورسلیم" نماینده کشور اندونزی را برد و راهی فینال شد. او در فینال ۷ بر ۶ نتیجه را به "اولژاس کولاژان" قزاقستانی واگذار کرد و مدال نقره را بر گردن آویخت.

در مبارزات وزن ۷۰+ کیلوگرم، حسین اسماعیلی ابتدا مقابل "یردوس کوئاندیک" از قزاقستان با حساب ۵ بر یک برنده شد و در دومین مبارزه ۶ بر ۴

در مبارزات وزن ۴۷- کیلوگرم، معصومه محسنیان در اولین مبارزه ۵ بر صفر "شوتی شارما" از هند را برد و در ادامه موفق شد ۵ بر ۲ "یون چن" از چین تایپه را مغلوب کند و فینالیست شود. او در فینال پس از تساوی یک بر یک مقابل "نونوکو یونموری" نماینده ژاپن، با رای داوران در هانتی برنده شد و نخستین مدال طلای تیم ایران در این دوره از رقابتها را به نام خود ثبت کرد.

اما در وزن ۵۴- کیلوگرم، مهنا میرزایی ۶ بر ۲ "آیگریم مورزاکانوآ" از قرقیزستان را شکست داد. سپس ۵ بر صفر "نیکیتا چاوان" از هند را از پیش رو برداشت. در سومین مبارزه مقابل مارین ناکاگاوا از ژاپن پس از تساوی ۳ بر ۳ در وقت قانونی مبارزه با رای داوران بازنده شد و به دیدار رده بندی راه یافت. او در این مبارزه ۶ بر ۲ مغلوب "لریا روداکوا" از قزاقستان شد و از کسب مدال بازماند.

همچنین در وزن ۵۴+ کیلوگرم حدیثه طالبی در اولین مبارزه یک بر صفر مقابل "کاملیا جولمانوآ از قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در کاتای انفرادی دختران، زینب السادات حسینی در دور اول ۵ بر صفر آمریتا ویجایان از هند را شکست داد. سپس ۳بر ۲ مغلوب لیا کوشکارکائوا از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی راه یافت.
او در دیدار رده بندی ۵ بر صفر یو ما هی از هنگ کنگ را برد و صاحب مدال برنز شد.

در بخش پسران هم متین زارع ابتدا ۴ بر یک آجینکیا موگه از هند را شکست داد. سپس ۵ بر صفر بیلال میم از سریلانکا را مغلوب کرد. در ادامه ۵ بر صفر نتیجه را به ساکیچی آبه از ژاپن واگذار کرد و به دیدار بندی راه یافت. زارع در مسابقه رده بندی ۵ بر صفر ژنگ سونگ چان از مالزی را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در مجموع مدال‌های دختران و پسران بخش کومیته و کاتا، تیم ایران روی سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت.

جدول این دور از رقابت‌ها در بخش کومیته پسران به قرار زیر است:
۱) ایران: ۲ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز
۲) قزاقستان و مالزی: ۱ طلا و ۱ برنز
۳) اردن: ۱ طلا
۴) ژاپن: ۲ نقره و ۲ برنز
۵) عربستان و چین‌تایپه: ۱ نقره و ۱ برنز
۶) تایلند: ۱ برنز

جدول رده‌بندی این مسابقات در مجموع بخش‌های کاتا و کومیته دختران و پسران به قرار زیر است:
۱) ژاپن: ۳ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز
۲) ایران: ۳ طلا، ۱ نقره و ۴ برنز
۳) قزاقستان: ۱ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز

اسامی مدال آوران نوجوان ایران در بخش پسران:
وزن ۵۷- کیلوگرم، حسین خدری(مدال طلا)
وزن ۶۳- کیلوگرم، عرفان داودی(مدال طلا)
وزن ۷۰- کیلوگرم، کامران بصیری(نقره)
وزن ۷۰+ کیلوگرم، حسین اسماعیلی(مدال برنز)
وزن ۵۲- کیلوگرم، مرتضی کریمی(مدال برنز)
کاتای انفرادی: متین زارع(مدال برنز)

اسامی مدال آوران نوجوان ایران در بخش دختران:
وزن ۴۷- کیلوگرم، معصومه محسنیان(مدال طلا)
کاتای انفرادی: زینب السادات حسینی(مدال برنز)

در این رقابتها ۳۸۵ کاراته کا از ۲۵ کشور شرکت کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.