اهواز_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه به مفهوم شهادت از بعد عقلائی و اندیشه‌ای کمتر پرداخته شده است، گفت: زندگی‌نامه و وصیت نامه شهدا، مکتب‌های شکوهمند عرفانی است.

وصیت نامه شهدا مکاتب شکوهمند عرفانی است

به گزارش قدس آنلاین، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری «نخل و کارون» امشب در شوشتر برگزار شد.

محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم با اشاره به استقبال گسترده مردم شوشتر از برنامه‌های فرهنگی، اظهار کرد:‌ شوشتر دارای ذخائر بزرگ فرهنگی است.

وی با بیان اینکه به مفهوم شهادت از بعد عقلائی و اندیشه‌ای کمتر پرداخته شده است، افزود: زندگی‌نامه و وصیت نامه شهدا، مکتب‌های شکوهمند عرفانی است.

جوروند با تأکید بر ضرورت شناخت زندگی شهدا، عنوان کرد: شهدای ما هرکدام یک عارف بزرگ هستند و زندگی عجیب و شگفت انگیزی داشتند.

وی با بیان اینکه شهید مدافع حرم هادی کجباف زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرد، گفت:‌ شهدای ما خدمات و کارهای بزرگی می‌کردند بدون آنکه اطرافیان‌شان بدانند به طوری که بسیاری از کارهای آنها پس از شهادت آشکار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ابراز امیدواری کرد که در سال آینده از جشنواره شعر نخل و کارون حمایت بیشتری صورت گیرد و به‌صورت باشکوه‌تری برگزار شود. این ظرفیت در شوشتر وجود دارد که این جشنواره به صورن بین المللی انجام شود.

در این مراسم جمعی از شاعران منتخب اشعار خود را سرودند و گروه تئاتر سلاسل نیز به کارگردانی «خلیل ضرغام پور»، اثر خود به نام «حماسه پرچم» را اجرا کرد.

در پایان این جشنواره نیز از خانواده شهدای مدافع حرم هادی کجباف و مجید مختاروند و همچنین از شاعران برگزیده تجلیل و تقدیر شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.