قدس آنلاین - رییس اداره محیط زیست سرخس از حضور دانش‌آموزان در اجرای طرح یک ساعت با محیط ‌بانان در مناطق حفاظت شده خبر داد.

«یک ساعت گردشگری با محیط‌بانان» در مناطق شکار ممنوع

به گزارش قدس آنلایم به نقل از فارس، موسی غلام‌زاده با اشاره به نقش آموزش دانش آموزان در همیاری با محیط ‌بانان در حفظ و حراست ازعرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده، گفت : اجرای این طرح با هدف شناخت طبیعت و نقش محیط ‌بانان درحفظ وحراست از منابع طبیعی در مدارس روستاهای جهانگیر بیدسوخته علیا و سفلی که درحاشیه جنگل حفاظت شده خواجه قراردارند به مرحله اجرا درآمد.

ویافزود: اعتقادمان براین است که اگر اخلاق زیست محیطی در ذهن و اعتقادات دانش‌آموزان نهادینه شود، می‌تواند با انتقال به محیط خانواده و اثرگذاری بر والدین بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی را حل کند.

رییس اداره محیط زیست سرخس خاطر نشان ساخت :با توجه به خشکسالی‌های حاکم در منطقه و کاهش پوشش گیاهی و احتمال هجوم حیات وحش به مزارع گندم، تقاضا داریم روستاهای حاشیه منطقه شامل بیدسوخته سفلی، جهانگیرو بید سوخته علیا درامرحفاظت از وحوش همکاری لازم را داشته و چنانچه تخلفی مشاهده کردند، محیط‌ بانان ما را قبل از اینکه جان حیوانی گرفته شود مطلع کنند.

غلام‌زاده تصریح کرد: طرح «یک ساعت با محیط‌بانان» برای دانش‌آموزان تمامی مناطق روستایی که در مجاورت عرصه‌های طبیعی حفاظت شده قراردارند، اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.