اصفهان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: دوره هفتم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در بقاع متبرکه، مدارس، موسسات قرآنی و... ناحیه دو شهرستان اصفهان با ثبت نام ۷ هزار نفر قرآن آموز آغاز شده است.

۷ هزارنفر اصفهانی در دوره هفتم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام کردند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهارکرد: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) مبنی بر تربیت ۱۰ نفر حافظ قرآن کریم امسال نیز همچون سال های گذشته توسط اداره اوقاف و امور خیریه طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم برای هفتمین سال متوالی آغاز شده است.

وی گفت: امسال این طرح با مشارکت ۱۱۶ مربی قرآن کریم که همه آنان مدرک مربی گری قرآن کریم را از مرکز راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در شهر مقدس قم اخذ کرده اند در قالب ۳۰۰ کلاس در حال برگزاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: این کلاس ها با همکاری مراکز فرهنگی قرآنی ۱۲ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان ناحیه دو شهرستان اصفهان، موسسات قرآنی، مهد قرآن ها، مدارس، جامعة القرآن، موسسه ثامن الائمه، موسسه نور الانوار، موسسه نور القرآن، موسسه بینه مساجد، حسینیه ها و همچنین زندان اصفهان به صورت رایگان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی ادامه داد: امسال در این طرح ۷ هزار نفر قرآن آموز ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۰۰۰ نفر در مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ها ثبت نام کرده اند و ۴ هزار نفر نیز از دانش آموزان مقاطع مختلف هستند که با شرکت در این کلاس ها از مزایای این طرح بهرمند می شوند و یکهزار نفر نیز از مددجویان و کارکنان زندان اصفهان هستند که در این طرح حضور دارند و در رشته های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل ثبت نام کرده اند.

وی افزود: همچنین امسال در ستاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان مقرر شده است تا برای ارتقاء کیفی دوره هفتم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم کلاس های ویژه ای برای مربیان این طرح توسط خانم قلع ریز از اساتید قرآنی برجسته شهرستان برگزار شود و در این کلاس ها آموزش های لازم جهت صوت، لحن و تجوید به مربیان قرآنی آموزش داده شود تا این افراد نیز برای ارتقاء قرآن آموزان از این تکنیک ها استفاده نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: همچنین براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است همزمان با ماه مبارک رمضان و در ایام ضیافت الهی آیین پایانی دوره ششم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان اصفهان با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک و ناحیه دو شهرستان اصفهان برگزار شود و در این مراسم نیز از مربیان برتر و حافظان برگزیده طرح تجلیل به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.