شهرکرد-مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه استان چهار محال و بختیاری در مجموع ۱۷۲ خانه عالم دارد، گفت: ۵۴ باب خانه عالم در استان چهار محال و بختیاری خالی هستند.

 ۵۴ باب خانه عالم در چهار محال و بختیاری خالی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان،حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی در نخستین نشست مدیران ادارات تبلیغات اسلامی این استان گفت: تمامی اعضا در جلساتی که حضور پیدا می کنند باید با مطالعه، اشراف کامل برموضوعات قابل طرح و با دست پر وارد شوند.

وی افزود: این که مسئولی در نشستی وارد شود و هیچ اطلاعی از موضوعات جلسه نداشته باشد و هیچ حرفی هم برای گفتن نداشته باشد، کار زیبایی نیست .

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به تکمیل، تجهیز و راه اندازی خانه های عالم استان چهار محال و بختیاری چهار محال و بختیاری بیان کرد: آمار خانه های عالم این استان مشخص است ولی بعضی از آنها به دلیل کمبود اعتبار آماده ی بهره برداری و بعضی دیگر هم به دلیل نبود اعتبارات کافی برای استقرار و حمایت از روحانیون خالی هستند و فقط در مناسبت ها از آنها استفاده می شود.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه مسئله ی هیئت امنایی ادارهِ شدنِ روحانی در استان چهار محال و بختیاری جوابگو نیست، گفت: بار ها گفته ایم اصل استقرار روحانی در مناطق مختلف هیئت امنایی است به این معنا که ۶۰ الی ۷۰ درصد حق التبلیغ مبلغ را باید مردم پرداخت کنند و ۳۰ الی ۴۰ درصد باقی مانده را سازمان تبلیغات اسلامی کمک کند، ولی با توجه به اینکه استان ما از مناطق کمتر برخوردار است و مردم بنیه ی مالی قوی ندارند عملا این مسئله برعکس و بیشتر موارد ۱۰۰ در صد به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است که این مسئله موجب خالی شدن خانه های عالم در این استان شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی مردمی انجام می شوند، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بر اساس رایزنی ها و مکاتبات مختلف با مسئولین استانی و کشوری، بتوانیم مشکل نبود روحانی را در مناطق مختلف استان حل کنیم که این خود مسئله ی مهمی است و تأثیر نبود روحانی در آینده، با وجود مشکلات و معضلات بیشتر نمایان می شود و باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد.

حجت الاسلام مرتضوی گفت: ساخت، تکمیل و تجهیز خانه ی عالم یک مسئله است و خالی بودن آن هم یک مسئله که مشکلات بسیاری در کنار هم جمع می شوند و منجر به خالی شدن یک خانه عالم می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال بختیاری با اشاره به وضعیت فیزیکی و اعتبارات تخصیص یافته به منظور تکمیل ، تجهیز و ساخت خانه های عالم، گفت: در این استان ۱۷۲ خانه ی عالم وجود دارد که این خانه های عالم با مشارکت مردم و اداره کل تبلیغات اسلامی و یا به صورت مستقیم توسط این اداره کل ساخته شده اند.

وی افزود: از تعداد ۱۷۲ خانه عالم فقط ۸۴ خانه عالم قابل بهره برداری هستند و بقیه به دلیل تکمیل نبودن، عدم پیشرفت فیزیکی ساختمان ، نبود امکانات رفاهی از قبیل کابینت، نازک کاری داخل ساختمان و نبود انشعابات گاز، آب  و برق، فعلا قابل بهره برداری نیستند.

حجت الاسلام مرتضوی  با اشاره به اینکه در بحث ساخت خانه های عالم و واگذاری زمین برای ساخت در مناطق روستایی و شهری، مردم هم باید همکاری داشته باشند، بیان کرد: ۵۹ خانه عالم این استان با مشارکت مردم و کمک های مردمی و خیرین ساخته شده و ۱۱۳باب خانه عالم دیگر به صورت مستقیم توسط اداره کل تبلیغات اسلامی در مناطق مختلف ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته و یا بعضاً آماده ی بهره برداری می شود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: در مجموع ۶۴ باب خانه عالم در مناطق شهری وجود دارد که از این تعداد ۲۰باب در شهرکرد، ۴باب در بن، ۲باب در سامان، ۵ باب در کیار،۱۴ باب در بروجن، ۱۰باب در فارسان، ۵باب لردگان، ۳باب اردل و یک باب در شهرستان کوهرنگ قرار دارند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۷۲ باب خانه ی عالم نیز ۳۹ باب در شهرستان شهرکرد، ۱۴باب در شهرستان بن، ۱۴ باب در شهرستان سامان، ۱۷باب در شهرستان کیار، ۲۳باب در شهرستان بروجن، ۱۹باب در شهرستان فارسان، ۲۰باب در شهرستان لردگان، ۱۳باب در شهرستان اردل و ۱۳ باب در شهرستان کوهرنگ قرار دارند.

حجت الاسلام مرتضوی  افزود: ۱۰۸ باب خانه عالم هم در مناطق روستایی قرار دارد که این تعداد به تفکیک شهرستان عبارت اند از شهرستان شهرکرد۱۹ باب ، بن ۱۰باب ، سامان ۱۲باب ، کیار ۱۲باب ، بروجن۹ باب ، فارسان ۹باب ، لردگان۱۵ باب ، اردل ۱۰ باب و کوهرنگ ۱۲ باب .

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۵۴ خانه عالم تکمیل و مجهز در این استان وجود دارد که به دلیل عدم اعتبارات کافی به منظور استقرار روحانی خالی هستند و با توجه به اعلام نیاز مردم باید روحانی در آنها مستقر شود، البته در مناسبت های مذهبی مثل ماه رمضان و ماه محرم تمامی خانه های عالم استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.