قدس آنلاین - سرورهادیان :  این روزها می توان بخشی از دغدغه های یک نقاش را با 130 اثر حاصل بخشی ازتلاش 3 ساله هرشب هنرمند شهرمان را در «قبل از خواب» دید. گالری «آذرنور» با نمایشگاه «قبل از خواب» اثر «علی معمری» میزبان علاقمندان به آثار نقاشی، گرافیکی و چاپ دستی است.

دغدغه های یک نقاش در «قبل از خواب»

از مادربزرگ تا طبیعت

این هنرمند شهرمان در خصوص نمایشگاه «قبل از خواب» با بیان این نکته که این نمایش حاصل تلاش 8 ساله اوست، اظهار می دارد: بخشی از این نمایشگاه تابلو هایی است که موضوع آن مادر بزرگ من است که خصوصیات اخلاقی و نوع زندگی او برای من جذاب است و حرف ها و پیام های او را با نقاشی نشان داده ام.

وی خاطر نشان می سازد : بخشی دیگر تابلو ها در این نمایشگاه به موضوع طبیعت و محیط زیست می پردازد که نگاهی انتقادی به از بین رفتن محیط زیست دارم.

3 سال نقاشی قبل ازخواب

وی درپاسخ به این پرسش که علت انتخاب نام  نمایشگاه برگرفته ازچه موضوعی است، توضیح می دهد : 3 سالی است که پروژه ای رادر پیش گرفته ام که هرشب قبل ازخواب یک نقاشی می کشم که این نقاشی می تواند با هر موضوعی باشد و علت این کار تداوم و تکرار و انگیزه بود که آن را انتخاب کردم  و هرشب تصویر نقاشی ام را در اینستاگرام قرار می دهم.

این هنرمند شهرمان در ادامه تصریح می کند : این نمایشگاه بخشی از همین  نقاشی های قبل از خواب است و بزودی نمایشگاهی به صورت کامل تر از همین نقاشی ها در تهران برگزار خواهد شد.

تکنیک ترکیب مواد

علی معمری در خصوص تکنیک به کار رفته در تابلو های این نمایشگاه نیز اعلام می کند : تکنیک کارهای من در این نمایشگاه ترکیب مواد یا میکس مدیاست که در این ترکیب مواد از آبرنگ، رنگ روغن، ذغال، مرکب، استفاده کرده ام.

وی تاکید می کند : گاهی این مواد تخریب می شوند و برخی اوقات با سمباده برخی تخریب ها را که لحن شخصی معنا مرابه مخاطب  برساند،   برای همین منظورانجام شده است.

این مدرس دانشگاه درادامه از تابلوهایی در این مجموعه نام می بردکه مجموعه فیگوراتیو و طبیعت هستند.

چاپ دستی، گرافیک، نقاشی

وی همچنین درباره سه عنوان یاد شده در پوستر نمایشگاه باعنوان چاپ دستی، نقاشی و گرافیک نیز توضیح می دهد:این سه عنوان رشته هایی است که دغدغه های اصلی من هستند. برای مثال اگرچه هرچاپی که با دست انجام می شود در نگاه اول جاپ دستی نامیده می شود اما در بحث هنری آن به چاپی، چاپ دستی اطلاق می شود که تیراژ یا همان تکثیر وجود داشته باشد و این درحالیست که  مراحل چاپ دستی به سه مورد چاپ مسطح، گود، برجسته تقسیم می شود.

 این هنرمند در خصوص نوع چاپ دستی به کار رفته در آثارش نیز می گوید : در نمایشگاه من فقط چاپ گود یا فلز یا کالکو گرافی به کار رفته است که این چاپ ها نسبت به سایر چاپ ها مورد اقبال بیشتری از طرف هنرمندان قرار گرفته است اگرچه چاپ های دیگر را نیز تجربه کرده ام.

ورک شاپ روزبعد از اختتامیه

وی در ادامه از برگزاری ورک شاپ با همین  موضوع در روز بعد اختتامیه خبر می دهد و می گوید : به اعتقاد من نقاشی، طراحی و چاپ زبان و ابزار بیان و کلام و دغدغه من در نمایشگاه «قبل از خواب» است.

علاقه ها و دغدغه های شبانه

او که آثارش را علاقه و دغدغه های شبانه اش  می داند  در معرفی خودش می گوید :«علی معمری»، متولد 1362 در بجنورد و فارغ التحصیل رشته گرافیک هستم.

او که در حال حاضر به عنوان مدرس در دانشگاه فردوس مشهد و چندین آموزشگاه عالی در مشهد و تهران مشغول به حرفه آموزش و انتقال تجربیاتش به  دانشجویان وهنرجویان  و علاقمندان است در گفت و گو با خبرنگار ما درباره ورودش به دنیای هنر می گوید : دربجنورد تحصیل می کردم و علی رغم علاقه ام به نقاشی برای انتخاب رشته تحصیلی گرافیک را انتخاب کردم، زیرا رشته نقاشی در شهرمان نبود.

وی می افزاید :از سال 81 در مشهد آموزشگاهم را به نام «تاش» تاسیس کردم ونقاشی که علاقه من بود  همراه با گرافیک ادامه راهم درمسیرهنری شد.

شایان ذکراست : می توان میزبان نمایشگاه «قبل از خواب» از 21 الی 25 اردیبهشت ساعت 17 الی 20 در گالری آذر نور واقع در راهنمایی 10 پلاک 20 شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.