رشت- مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان در همایش بیستمین سالگرد تاسیس مجامع خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه خیران مدرسه ساز از جانب خدا ماموریت یافته اند خاطر نشان کرد: خیران مدرسه ساز قطعا منتخب خداوند هستند.

خیران مدرسه ساز  منتخب خداوند هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ علی اکبری اوسط مقدم مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان در گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس مجامع خیرین مدرسه ساز با رویش نیک اندیشان جوان که  در  ۲۰اردیبهشت ۱۳۹۷ با تقدیر از خیرین  فعال در مجتمع رفاهی فرهنگیان دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شده بود  با قدردانی از تلاش همکاران خود در ادارات آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اذعان داشت: اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان همواره همسو باهم و دریک جهت در توسعه فرهنگ و آموزش گام برداشته اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان نیز با بیان اینکه تعلیم و تربیت اساس رشد و بالندگی یک جامعه است گفت: اگر میخواهیم به جامعه ای مدنی دست پیدا کنیم باید آموزش و پرورش توانمند داشته باشیم، اگر نسلی پویا می خواهیم که در بالندگی جامعه نقش داشته باشد قطعا باید آموزش و پرورش خلاق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز از جانب خدا ماموریت یافته اند خاطر نشان کرد: خیران مدرسه ساز قطعا"منتخب خداوند هستند.

مدیر کل نوسازی گیلان با اشاره به روند نوسازی مدارس تخریبی استان گیلان گفت:در سال ۱۳۸۹ بالغ بر ۱۱ هزار کلاس تخریبی داشتیم که نیاز به مقاوم سازی و نوسازی داشتند در این هفت سال بالغ بر ۷ هزارو ۵۰۰ کلاس درس را مقاوم سازی کردیم که ۲۰ درصد آن توسط خیرین مدرسه ساز اتفاق افتاده است .

اوسط مقدم با بیان اینکه سرانه استاندارد یک فضای آموزشی در دنیا ۳۹/۸ و در کشور ۱۸/۵ متر مربع است گفت: متاسفانه در استان فرهنگی گیلان این سرانه به مقدار ۸۱/۴ متر مربع است که از متوسط سرانه کشوری نیز پایین تر است.

وی با بیان اینکه هنوز در گیلان بچه های زیادی زیر سقف های ناایمن هستند افزود: از  خیرین  که به طرق مختلف به نظام آموزش کشور خدمت می کنند بسیار سپاسگزاریم که هرگز ما را تنها نگذاشتند.

 طرح های نیمه تمام خیرین ۱۰۰ درصد اعتبارات ملی تخصیص یافت

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امروز علیرغم مشکلات موجود در سرانه فضای سبز اموزشی با کمک خیرین مدرسه ساز سعی بر ان است تا این مشکلات تا حد ممکن تقلیل یابد.

علی شهری افزود: اولین هدف برگزاری جشنواره های فوق تکریم خیرین مدرسه ساز به عنوان الگویی از انسانهای خیر و موفق است تا بقیه مردم نیز از این کار خیرخواهانه الگوبرداری کنند.

وی بیان داشت: بیان نقطه نظرات و تنگاها در فضاهای اموزشی دیگر هدف برگزاری این جشنواره است و با توجه به طرح الگویی تخریب ، بازسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی که در جمهوری اسلامی یک کار بی نظیری معرفی شده، تلاش آن داریم تا در اجرای این طرح الگویی گام های ویژه ای برداشته شود.

معاون نوسازی، توسعه و تجهیز با تاکید بر وجود فضای ناایمن در یک سوم مدارس کشور یادآور شد: با توجه به اینکه سرانه فضای اموزشی درسطح بین المللی بیش از ۸ متر مربع و در کشور ۸۱/ ۵ متر مربع ودر گیلان اندکی پایین تر از این میزان است نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین نمایندگان استان و خیرین در این زمینه است.

وی افزود: با توجه به اهمیت طرح های مردمی و مشارکتی طرح های نیمه تمام خیرین تنها طرحی بود که تخصیص ۱۰۰ درصدی در اعتبارات ملی داشته است .

بزرگی و ایثار خیران در هیچ کتابی نمی گنجد

  رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان در این مراسم با بیان اینکه بزرگی و ایثار خیران در هیچ کتابی نمی گنجد  گفت: خیران مدرسه ساز انسانهایی با فضیلت هستند که با دستان مهربان وبا سخاوت و با چشمان پر عطوفت و قلب پر از عطر معنویت فرداهایی روشن را برای نسلهای آینده رقم میزنند.

محمد میر مسعودی خیران را طلایه داران عشق خدایی دانست و افزود: شما کسانی هستید که در عرصه مدرسه سازی برگ افتخاری را به گلهای این بوستان ارزانی می دارید و برای اعتلای فرهنگ عزیز کشورمان بدون منت ایثار میکنید .

وی افزود: از بدو تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان تاکنون تعداد ۲۵۱ خیر مدرسه ساز به امر مدرسه ساز اقدام کرده اند که از این تعداد ۱۶۹ نفر  آقا و مابقی خانم ها هستند.

میرمسعودی یادآور شد: تاکنون خیرین استان ۲۵۲ مدرسه در قالب ۱۱۳۹ کلاس درس تجهیز و در اختیار مردم شریف قرار داده. و. همچنین ۲۹ پروژه در قالب ۱۳۰ کلاس نیز  در دست احداث است.

خیرین مدرسه ساز جهادگران عرصه تعلیم و تربیت اند

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه مدرسه محور و اساس تعلیم و تربیت است گفت:شما خیران مدرسه هایی را می سازید که در آنجا فرزندانمان تعهد سازمانی، اخلاق مداری و مفاهیم ارزشی را یاد می گیرند .

مهدی حاجتی افزود:به نیابت از ۳۷۵ هزار دانش آموز و ۷۰۰ هزار خانواده شان و همه کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالند از  خدماتت بزرگ و ارزشمندتان به جامعه فرهنگی ، قدردانی میکنیم.

خداوند مدرسه سازان خیر را به یقین دوست خواهد داشت

نماینده مردم صومعه سرا با قدردانی از برگزارکنندگان بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: خداوند مدرسه سازان خیر را به یقین دوست خواهد داشت.

کاظم دلخوش  با تاکید بر ضرورت تجهیز سالنهای ورزشی در مدارس استان گفت: متاسفانه در بسیاری از روستاها روی آوردن جوانان به مواد مخدر شدت گرفته اما با تجهیز مدارس به سالن های ورزشی تا حد زیادی می توان با این چالش مقابله و مبارزه کرد.

هوشمند سازی مدارس باید در اولویت کار آموزش و پرورش باشد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره اذعان داشت: با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اما همچنان با کمبودهایی در عرصه آموزش و پرورش مواجه ایم.

جبار کوچکی نژاد با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی مدارس گفت: امروز ما فقط دانش آموزان را ساکت می کنیم و آموزش فعلی در مدارس پاسخگوی نیازمند خانواده ها و دانش آموزان امروز نیست و در بسیاری از موارد دانش آموزان از ما جلوتر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.