سید محمد جواد ابطحی گفت: رئیس مجلس باید درباره دلیل اینکه چرا طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» با وجود سپری شدن چند ماه از تصویب دو فوریت آن به جریان نمی‌افتد، پاسخ دهند. یکی از تخصص‌های هیئت رئیسه مجلس، اطاله زمان برای برخی طرح‌ها و لوایح است. به گفته خودشان، آنها تشخیص می‌دهند که مصلحت نیست برخی طرح‌ها در دستور کار قرار بگیرد. حالا اینکه چرا به مصلحت نیست باید دید به مصلحت چه کسی نیست، به مصلحت خودشان نیست یا به مصلحت دولت و جامعه.

هیئت رئیسه در مسکوت گذاشتن طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» خودسری می‌کند

قدس آنلاین - نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار «قدس آنلاین» درباره آخرین وضعیت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و در دستور کار قرار نگرفتن آن، اظهار داشت: طرح دو فوریتی اعاده اموال نامشروع مسئولان در حال حاضر در هیئت رئیسه است و باید هیئت رئیسه این طرح را در دستور کار قرار بدهد، درحالیکه تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته و به جریان نیانداختن آن تخلف محسوب میشود.

سید محمد جواد ابطحی در ادامه تصریح کرد: اینکه چرا طرح اعاده اموال با وجود سپری شدن چند ماه از تصویب آن به جریان نمیافتد، سوالی است که باید از آقای لاریجانی پرسید و ایشان باید پاسخگو باشند. یکی از تخصصهای هیئت رئیسه مجلس، اطاله زمان برای برخی طرحها و لوایح است. به گفته خودشان، آنها تشخیص میدهند که مصلحت نیست برخی طرحها در دستور کار قرار بگیرد. حالا اینکه چرا به مصلحت نیست باید دید به مصلحت چه کسی نیست، به مصلحت خودشان نیست یا به مصلحت دولت و جامعه.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه درخواست افرادی که درباره طرح با هیئت رئیسه لابی میکنند تا زمان رسیدگی به آنرا به بهانههای مختلف به تعویق بیندازند و مسکوت بگذارند از سوی هیئت رئیسه در اولویت قرار میگیرند. در جلسه علنی روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت، این طرح را از آقای لاریجانی پیگیر شدم اما ایشان جوابی نداد. این خودسریهایی که هیئت رئیسه انجام میدهد به صلاح ممکلت و مجلس نیست.

ابطحی درباره آخرین وضعیت طرح برخورد با مدیران دو تابعیتی مطرح کرد: طرح برخورد با دو تابعیتیها در دستور کار قرار گرفته و منتظریم در صحن مجلس قرائت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.