قدس آنلاین: رییس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: کد رشته‌هایی که طی چند دوره متوالی متقاضی ندارند، از لیست دانشگاه حذف می‌شوند.

حذف رشته‌های بدون متقاضی از دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین دکتر محمدجواد سلجوقی با اشاره به شرایط افزودن رشته جدید و حذف برخی رشته‌ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، تصریح کرد: امسال دانشگاه در زمینه‌ی دوره‌های مقطع‌دار درصدد تدوین وایجاد رشته‌های جدید با توجه به نظام آمورزشی پودمانی، نیازسنجی از بازار است و براساس آن اقدام به پذیرش می‌کند و رشته‌هایی که طی چند دوره متوالی دانشجو نداشته‌اند، حذف شده‌اند.

وی اضافه کرد: در هر ترم رشته‌هایی که متقاضی طی چند دوره متوالی ندارند، حذف می‌شوند، زیرا دیگر نیازی به برگزاری این رشته‌ها وجود ندارد و پذیرش دانشجو تنها با توجه به وجود متقاضی و نیاز بازار برای آن رشته انجام می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با تاکید براینکه این دانشگاه در سال جاری برنامه گسترش دانشگاه را با توجه به ماموریت‌گرایی و تضمین کیفیت دنبال خواهد کرد، اظهار کرد: دانشگاه طی سال جاری در حوزه پژوهشی مراکز رشد و نوآوری خود را توسعه خواهد داد و در حوزه فرهنگی و اجتماعی با توجه به نیاز سنجی‌هایی که انجام شده در زمینه‌های ارزشی، معارف قرآنی و شناخت بیشتر انقلاب اسلامی برنامه‌ها و جشنواره‌هایی را اجرا خواهد کرد. همچنین در حوزه‌ تربیت بدنی نیز برگزاری فستیوال‌ها، مسابقات و المپیادها را خواهد داشت.

سلجوقی تاکید کرد: تصمیم اخیر شورای عالی اداری که مبنی بر محدودیت فعالیت دانشگاه‌های علمی- کاربردی دولتی است به معنی حذف آن‌ها نیست بلکه این به مفهوم انتقال این مراکز به بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعملی مبنی بر ادغام مراکز علمی کاربردی برای ما ارسال نشده است، ولی مراکز باتوجه به شرایط و تناسبی که بایکدیگر دارند، می‌توانند ادغام شوند چراکه برای بسیاری از مراکز به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود زیرا امکانات تجمیع و تعداد دانشجو افزایش یافته و هزینه‌های متغیر کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند راه‌حلی برای برخی مراکز ما باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.